معاون سیاسی اجتماعی استاندار آذربایجان‌غربی؛

نهادهای مسوول در مرزهای آذربایجان‌غربی برای کنترل کرونا مستقر شوند

1400/06/14 - 13:39 - کد خبر: 50269
علی مصطفوی

نصر: معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: نهادهای مسوول از جمله علوم پزشکی و هلال احمر استان، برای کنترل ورود سویه های جدید بیماری کووید ۱۹ از جمله لامبدا در مرزها مستقر شوند.

به گزارش نصر، علی مصطفوی روز یکشنبه در جلسه شورای اطلاع رسانی آذربایجان غربی افزود: خوشبختانه با مستقر شدن دولت سیزدهم، روند واکسیناسیون در کشور بسیار سرعت گرفته و دولت تلاش می کند تا آنچه که واکسن نیاز باشد، را از خارج از کشور تهیه و وارد کند.
وی ادامه داد: در این استان نیز به تبع کشور تزیق واکسن به شدت سرعت گرفته است و افراد متولد ۱۳۵۵ و پیش از آن می توانند واکسن دریافت کنند.
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی استاندار آذربایجان‌غربی گفت: از رسانه ها انتظار داریم تا همگام با مسوولان بهداشتی درمانی در جهت امید آفرینی و همچنین اشتیاق مردم برای دریافت واکسن تلاش کنند تا مردم به پیشرفت جامعه امید داشته باشند.
مصطفوی با اشاره به اینکه دولت عزم خود را جزم کرده تا با تمام توان واکسن را وارد کشور کند، افزود: دولت سیزدهم مصمم است تا شهریور ماه امسال ۴۰ میلیون دز واکسن را تزریق کند و این خیلی امیدوار کننده است.
وی اضافه کرد: متاسفانه بستری ها و فوتی های ناشی از کرونا این ماه نسبت به ماه های گذشته افزایش یافته که این نشان می دهد که پروتکل ها در جامعه رعایت نمی شود؛ از مردم تقاضا داریم پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری را رعایت کنند تا شیوع کرونا کاهش یابد.
وی همچنین با اشاره به برخی از رسانه های معاند در رابطه با درگیری ۲ نفر در نقده نیز گفت: برخی از رسانه های معاند تلاش می کنند تا درگیری شخصی ۲ نفر در نقده را قومیتی جلوه دهند و باید رسانه های ما به این موضوع وارد شده و واقعیت ها را به مردم اطلاع رسانی کنند.  
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در حال حاضر در وخیم ترین وضعیت خود از نظر شیوع کرونا قرار دارد و بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در مراکز درمانی استان بستری هستند.
انتهای پیام/

پژوهشیار