خبر/

تزریق روزانه ۳۰۰ دز واکسن در مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا

1400/06/14 - 09:59 - کد خبر: 50241
واکسیناسیون خودرویی

نصر: فرمانده سپاه عاشورا با اشاره به آغاز مرحله پنجم طرح سردار شهید سلیمانی در آذربایجان‌شرقی برای مقابله با کرونا گفت: تنها در مرکز واکسیناسیون خودرویی این طرح در تبریز روزانه ۳۰۰ دُز واکسن کرونا به شهروندان تزریق می‌شود.

به گزارش نصر، سردار عابدین خرم روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه ۳۵ هزار بسیجی پایگاه های مقاومت بسیج در سراسر آذربایجان شرقی در طرح های مقابله و مهار کرونا مشارکت دارند، افزود: در مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا روزانه ۲۵ نفر کادر درمانی به شهروندان خدمات می دهند. 
وی اضافه کرد: هر شهروند برای دریافت نوبت دوم واکسن های برکت، سینوفارم و استرازنکا در مرکز واکسیناسیون خودرویی سپاه عاشورا کمتر از ۱۰ دقیقه زمان صرف می کند. 
وی ادامه داد: سپاه عاشورا قرارگاه مشترکی با دانشگاه علوم پزشکی تبریز راه اندازی کرده که در آن ۷۵۰ بسیجی در پایگاه های تزریق واکسن کرونا در سطح آذربایجان شرقی همکاری می کنند.
فرمانده سپاه عاشورا گفت: همه این افراد به صورت داوطلبانه و به شکل جهادی در روند واکسینه کردن مردم عزیز استان در برابر ویروس کرونا مشارکت دارند. 
وی هدف از اجرای این طرح ها را کمک به عبور سریع از پیک پنجم کرونا در آذربایجان شرقی اعلام کرد و افزود: بدیهی است که سلامت هموطنان برای ما اولویت دارد.
وی، محله محوری، بیماریابی و قطع زنجیره ویروس کرونا را از اولویت های سپاه عاشورا در طرح های مرتبط با کرونا دانست و گفت: در محلات، هر پایگاه مقاومت بسیج ایستگاهی تحت عنوان «همیاری سلامت» برپا کرده که همه بسیجیان استان به شکل جهادی در آنها فعالیت می کنند.
به گزارش ایرنا، نخستین مرکز واکسیناسیون خودرویی در تبریز هفته گذشته به راه افتاده است و کارکنان آن هر روز در مقابل ساختمان سپاه عاشورا در حال خدمت رسانی به مردم و کمک به سرعت گرفتن روند واکسیناسیون است.
بنا به اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز  تاکنون ۳۵ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال آذربایجان شرقی واکسینه شده اند و در صورت تامین واکسن، حدود ۶۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال استان تا پایان شهریورماه واکسینه خواهند شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار