پارالمپیک توکیو؛

ضرب یازدهمین طلای ایران؛ والیبال نشسته بر سکوی نخست ایستاد

1400/06/13 - 21:07 - کد خبر: 50219
عکس

نصر: تیم والیبال نشسته ایران با برتری سه بر یک مقابل روسیه به مقام قهرمانی بازی‌های پارالمپیک توکیو دست یافت تا یازدهمین مدال طلای کاروان کشورمان ضرب شود.

به گزارش نصر، امروز (شنبه) در آخرین روز بازی‌های پارالمپیک، فینال مسابقات والیبال بین ایران و روسیه برگزارشد.
تیم پرافتخار ایران، برای رسیدن به فینال بازی‌های توکیو در دیدارهای قبلی مقابل آلمان، برزیل، چین و بوسنی و هرزگوین به برتری دست یافت.
روسیه هم جز یک ست باخته مقابل برزیل، دیگر تیم های مقابل خود را تا رسیدن به فینال(ژاپن، بوسنی هرزگوین، مصر) را سه بر صفر مغلوب کرده بود.
قضاوت این دیدار را توماس مورولو از استونی با کمک بنو میجر از هلند برعهده داشت.
در نهایت تیم کشورمان با  قدرت و شایستگی و با نتیجه سه بر یک شکست داد و طلایی شد.
تیم کشورمان ست‌های اول، دوم و چهارم این دیدار را با امتیازهای ۲۵ بر ۲۱، ۲۵ بر ۱۹ و ۲۵ بر ۱۷ به سود خود خاتمه داد. روسیه هم در ست سوم با امتیاز ۲۵ بر ۱۹ پیروز شد.
داود علی‌پوریان، رمضان صالحی، سیدمحمد حسین حسینی، صادق بیگدلی، مجید لشکری، محمد نعمتی، مرتضی رمضانی، مرتضی مهرزاد، مهدی بابادی، مهرزاد مهروان و میثم علیپور نفراتی بودند که سرمربی در این دیدار به‌تناوب از آنان استفاده کرد. حسین گلستانی با مصدومیت در بازی نخست ادامه رقابت‌ها را از دست داد.
شاگردان هادی رضایی موفق شدند هفتمین مدال طلای ادوار پارالمپیک را در توکیو ضرب کنند. ایران در ۹ دوره حضور در این بازی ها موفق به کسب هفت مدال طلا و ۲ نقره شده است. 
ایران در پارالمپیک سال‌های ۱۹۸۸، ۱۹۹۲، ۱۹۹۶ و ۲۰۰۰ موفق به کسب مدال طلا شد و در پارالمپیک ۲۰۰۴ آتن با باخت به بوسنی به مدال نقره رسید. همچنین تیم بوسنی در پارالمپیک ۲۰۱۲ لندن موفق به شکست ایران در فینال شد.
ایران در پارالمپیک های ۲۰۰۸ پکن، ۲۰۱۶ ریو و ۲۰۲۰ توکیو سه مدال دیگر کسب کرد تا هفت مدال طلای این رشته به کلکسیون افتخارات ورزش ایران اضافه شود.
کاروان ایران در این دوره از بازی‌ها تاکنون (۱۱ طلا، ۱۰ نقره و یک برنز) کسب کرده و در رتبه دوازدهم است.
کاروان پارالمپیک ایران در پانزدهمین دوره بازی‌ها با کسب ۲۴ نشان (هشت طلا، ۹ نقره و هفت برنز) در جایگاه پانزدهم ایستاد.
انتهای پیام/

پژوهشیار