خبر/

تاکید ایران و ونزوئلا بر تقویت روابط راهبردی

1400/06/13 - 14:05 - کد خبر: 50189
عکس

نصر: سایت رسمی وزارت امور خارجه ونزوئلا روز گذشته از تماس تلفنی وزیر امور خارجه این کشور و جمهوری اسلامی ایران خبر داد و نوشت دو طرف بر تقویت روابط راهبردی و تعیین نقشه راه برای همکاری های دوجانبه در چهار سال آینده تاکید کردند.

به گزارش نصر، «فلیکس پلاسنسیا» وزیر امور خارجه این کشور در گفت و گوی تلفنی با «حسین امیرعبداللهیان» همتای ایرانی خود اطمینان داد که برای کاراکاس مهم است که "اتحاد استراتژیک" و همکاری هایی را که با تهران در ارتباطات هوایی، تجارت، فناوری، انرژی و غذا دارد، تقویت کند.
از سوی دیگر، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد داد با اعزام هیاتی از  تهران به کاراکاس، مدیریت "نقشه راه همکاری دوجانبه در چهار سال آینده را که موافقتنامه‌های احتمالی آن بعداً در ایران امضا می شود" ، مورد بررسی قرار دهند. این پینشهاد مورد استقبال طرف ونزوئلایی قرار گرفت.
در این تماس تفنی،  طرف ونزوئلایی بار دیگر بر تعهد خود به منظور ایجاد یک مسیر تجاری موفق دوجانبه، مطابق با دستور رئیس جمهور نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا، تاکید کرد.
وزیر امور خارجه ونزوئلا همچنین  اظهار داشت: "کاراکاس و تهران آینده روشنی در زمینه ایجاد اشتغال دارند. "
آیت الله «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری ایران نیز ماه گذشته در دیدار معاون رئیس جمهوری ونزوئلا،  با بیان اینکه تهران و کاراکاس از منافع و نیز دشمن مشترک برخوردار هستند، تاکید کرد: کشورهای مستقل می توانند بر تحریم و فشارهای ظالمانه آمریکا غلبه کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار