رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان خبر داد:

کاهش نسبی دمای هوای آذربایجان شرقی طی هفته جاری

1400/06/13 - 12:23 - کد خبر: 50179
فصل پاییز

نصر: رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی از کاهش نسبی دمای هوای استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمد امیدفر در گفت‌وگویی در خصوص آخرین وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: بررسی آخرین اطلاعات نقشه‌های هواشناسی استان، نشان‌دهنده‌ی نفوذ دو موج ناپایدار طی هفته‌ی جاری است که موج اول از بعدازظهر روز پنجشنبه تا یکشنبه ادامه داشته و بیشترین تاثیر آن در منطقه‌ی ارسباران خواهد بود که کاهش پنج الی ۱۰ درجه‌ای دما و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید نیز پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: از روز دوشنبه تا سه‌شنبه، جوّی پایدار همراه با افزایش جزئی دما نیز پیش‌بینی می‌شود اما از اواخر روز سه‌شنبه موج ناپایدار دیگری از نواحی شرقی وارد استان شده که سبب افزایش سرعت باد، کاهش دما و همچنین بارش باران به‌ویژه در منطقه‌ی ارسباران خواهد شد.
رئیس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: در نواحی مرکزی از جمله تبریز به دلیل تغییرات رطوبت و خشکی هوا، احتمال بارندگی ضعیف است.
وی در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته یادآور شد:دمای بیشینه و کمینه‌ی تبریز به ترتیب ۳۲ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد بوده و همچنین دمای فعلی تبریز۲۱  درجه‌ سانتی‌گراد است که نسبت به روز گذشته دو درجه کاهش یافته است.
امیدفر در پایان در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهر استان نیز بیان کرد: ورزقان با ۹ و میانه با ۳۸ درجه بالای صفر، به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهر استان گزارش شده‌اند.
انتهای پیام/

پژوهشیار