وزیر بهداشت؛

دانشگاه های علوم پزشکی مناطق مرزی کشور پیشرفت کافی نداشته اند

1400/06/13 - 10:04 - کد خبر: 50165
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: متاسفانه دانشگاه‌های موجود در مناطق مرزی کشور به اندازه کافی پیشرفت نکرده اند و دانشگاه علوم پزشکی ارومیه نیز از این مساله مستثنی نیست.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی جمعه شب در جمع مدیران دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی افزود: البته دانشگاه علوم پزشکی ارومیه دارای قدمت زیادی بوده و از پتانسیل بالایی جهت پیشرفت برخوردار است.
وی با بیان اینکه یکی از سیاست‌های مهم دولت محرومیت‌زدایی و ایجاد عدالت در تمامی شهرهای مرزی است، اضافه کرد: رفع محرومیت در آذربایجان‌غربی نیز همانند سایر مناطق محروم کشور در دستور کار است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آذربایجان‌غربی را به عنوان یکی از استان‌های پیشگام درحوزه بهداشت کشور عنوان کرد و ادامه داد: اولین بهورز کشور از دانشگاه علوم پزشکی ارومیه فارغ التحصیل شده و این نشان از تجربه این دانشگاه در تربیت بهورز است.
عین‌اللهی به لزوم توجه به توریسم درمانی به ویژه در آذربایجان غربی پرداخت و بیان کرد: توجه به این مساله علاوه بر تامین منابع  مالی سرشار برای استان می‌تواند زمینه ساز معرفی توانمندی‌های استان در بخش پزشکی به سایر کشورها باشد.
وی گفت: خوشبختانه جذب دانشجوی خارجی در آذربایجان غربی، پیشرفت زیادی داشته و این استان قابلیت اجرای طرح پزشک خانواده را نیز دارد.
وی با بیان اینکه هم اکنون کنترل بیماری کووید ۱۹ در کشور در اولویت است، افزود: از تمامی همکاران تقاضا دارم تمام انرژی خود را بر واکسیناسیون متمرکز کنند و از مردم برای این کار کمک بگیرند.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار  امیدواری کرد که از هفته آینده با تامین واکسن، واکسیناسیون در کشور به سرعت انجام گیرد.
عین اللهی، مشکل کمبود نیروی انسانی در حوزه درمان کشور را مهم‌تر از مشکل سخت افزاری آن دانست و اظهار  کرد: سرمایه گذاری عمده باید بر نیروی انسانی باشد و بهترین روش  برای حل مشکلات نیروی انسانی بومی است و هر دانشگاه باید نیروی مورد نیاز خود اعم از پرستار و سایر کادر درمان را تربیت کند.
به گزارش ایرنا، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بعدازظهر امروز، وارد آذربایجان غربی شد و پس از بازدید از روند واکسیناسیون و درمان بیماران کرونایی، با هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی استان به گفت و گو نشست.
انتهای پیام/

پژوهشیار