چگونه درباره کرونا با کودکان برخورد کنیم؟

1400/06/13 - 11:02 - کد خبر: 50157
کودک

نصر: یک روانشناس گفت: بهتر است والدین در مورد مسائلی مانند کرونا، در حد اطلاعات‌ و سن کودکان با آنها صحبت کنند و از به‌کار بردن نام بیماری برای ترساندن یا جهت بازداری کودک از رفتاری خاص پرهیز کنند.

به گزارش نصر، شیوا محجل در خصوص نحوه برخورد با کودکان در شرایط کرونایی، اظهار کرد: آموزش عملی به همراه اطمینان بخشی به کودک می‌تواند مانع از ایجاد اضطراب در کودک شود.
وی ادامه داد: به عنوان مثال می‌توان با استفاده از بازی، قصه و مثال‌های عینی و ملموس برای کودکان موارد پیشگیری از بیماری‌ها را آموزش داد.
وی ‌افزود: اگر والدین در هنگام گفت‌وگو با کودکان  با دیدن علائمی مانند جویدن ناخن، بی قراری و … متوجه نگرانی در کودک باشند. بهتر است از کودکان بخواهند درباره نگرانی شان صحبت کنند.
 محجل با بیان اینکه از دست دادن خواسته‌ها برای کودکان دشوارتر از بزرگسالان است و می‌تواند باعث ایجاد اضطراب در آن‌ها شود، گفت: برنامه‌ریزی‌های کوچک قابل پیش‌بینی مانند تدارک غذای مورد علاقه یا ‌وعده بازی فکری خانوادگی در منزل می‌تواند تا میزانی به مدیریت اضطراب ناشی از کاهش ارتباطات کودکان کمک کند.
وی، قرارگرفتن در معرض اخبار و اطلاعات مداوم را آسیب‌زا دانست و تاکید کرد: بهتر است خصوصا کودکان از این اخبار به دور باشند چرا که کودکان با شنیدن سخنان والدین در مورد شرایط بیمارستان‌ها یا تعداد فوتی‌ها بشدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.
وی در خصوص راهکارهایی برای کاهش تنش و اضطراب برای کودکانی که والدین آن‌ها به کرونا مبتلا شدند، خاطرنشان کرد: در مورد کودکانی که والدین آنها به کرونا مبتلا شده‌اند و لازم است مدت زمانی را به دور از والدین سپری کنند، اگر والدین شرایط مساعدی داشته باشند می‌توانند از طریق تلفنی و یا بصورت تصویری با کودک در ارتباط باشند.
این روانشناس در پایان افزود: اگر کودک در مورد ترس از دست دادن والدین خود صحبت کند، مراقبت کننده باید کودک را به بیان احساسات و هیجانات خود ترغیب کند و مانع بیان آن نشود و همچنین با اشاره به این مساله که مبتلایان بسیاری بهبود یافته اند، می توانند کودک را آرام کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار