وزیر بهداشت:

دارو به حد نیاز در کشور وجود دارد

1400/06/12 - 22:13 - کد خبر: 50147
داروخانه

نصر: وزیر بهداشت گفت: وزارت بهداشت تمام توان خود را برای واکسیناسیون گذاشته است.

به گزارش نصر، بهرام عین الهی امروز ۱۲ شهریور در نشست خبری با اصحاب رسانه آذربایجان غربی که در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی استان برگزار شد، افزود: وزارت بهداشت تمام انرژی خود را برای واکسیناسیون عمومی در سریع ترین زمان گذاشته است.
وی با تاکید به اینکه آذربایجان غربی جز استان های محروم کشور است، تصریح کرد: هدف و سیاست دولت ایجاد عدالت در تمام نقاط شهری استان و محرومیت زدایی است.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اینکه عمده مشکل بیمارستان های استان نیروی انسانی است، اظهار کرد: باید در کنار توسعه تجهیزات پزشکی دانشگاه علوم پزشکی برروی نیروی انسانی و بومی ‌گزینی سرمایه گذاری کرد.
عین الهی یاد آور شد: خوشبختانه آذربایجان غربی و ارومیه در حوزه مسایل بهداشتی و توسعه تجهیزات بهداشتی در کشور پیشگام است.
وی با اشاره به همسایگی استان با چند کشور خاطر نشان کرد: باید به توریسم درمانی در جهت توسعه اقتصادی و تبلیغ قدرت پزشکی کشور توجه کرد.
وزیر بهداشت اظهار کرد: از دیگر سیاست های دولت این است که هیچ مریضی دنبال تخت بیمارستانی نبوده و حداقل ۵۰درصد از تخت های بیمارستانی در دوران پیک دراختیار بیماران کرونایی باشد.
وی با اشاره به اینکه درتمام دنیا با واکسیناسیون میزان مرگ ومیر کاهش یافته است، ادامه داد: دارو به حد نیاز در کشور وجود دارد و باتوجه به نیاز هر استان  به صورت الکترونیکی توزیع می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار