شهادت 200 مدافع سلامت در جنگ با کرونا در ایران

1400/06/11 - 16:21 - کد خبر: 50103
کرونا، بیماران کرونایی

نصر: در روزهای کرونایی و جنگ با این ویروس منحوس بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم.

به گزارش نصر، وزیر بهداشت با بیان اینکه در بحران کرونا قشر پزشکی ما شکوفا شد گفت: بیش از ۲۰۰ شهید مدافع سلامت داشته‌ایم.
 بهرام عین اللهی اظهار داشت: این جلسه تکریم از بزرگ مردی است که شجاعانه در مقابل هجمه‌ها ایستاد؛ ما در شرایطی به سر می‌بریم که کم نظیر در تاریخ است ما در 8 سال دفاع مقدس 230 هزار نفر شهید داشتیم اما در یک سال و نیم اخیر تعداد زیادی از هموطنان را از دست دادیم بنابراین در یک پیچ تاریخی به سر می‌بریم.

200 پرستار با کرونا به شهادت رسیدند
وی ادامه داد: کشور ما نشان داده که در مقابل همه چیز مردانه می‌ایستد. در دفاع مقدس تمام دنیا علیه ما بود و هیچ چیز نداشتیم و از روز بعد از انقلاب تا به امروز یک روز به دور از توطئه دشمن نبودیم و این مردم هیچگاه خسته نمی‌شوند و در مقابل مشکلات می‌ایستند. به قول شهید سلیمانی فرصت‌ها را تهدیدها ایجاد می‌کنند و وقتی بحران کرونا را داشتیم قشر پزشکی ما شکوفا شد؛ قبل از بحران کرونا هجمه زیادی علیه جامعه پزشکی بود و برخی آنها را افراد سودجو می‌دانستند اما موفق‌ترین جامعه ما بعد از انقلاب، قشر سلامت بوده است زیرا در اوایل بیماران به خارج از کشور اعزام می‌شدند و پزشکان خارجی داشتیم اما بحران کرونا چهره واقعی قشر سلامت را نشان داد. ما بیش از 200 شهید مدافع سلامت داشته‌ایم.
وزیر بهداشت گفت: ما باید احساس خدمتگزاری به مردم را داشته باشیم؛ آن زمان که عزیزان در جبهه‌ها حرکت می‌کردند ترکش می‌خوردند اما نگاه‌ها به جلو بود و کسی اطراف را نگاه نمی‌کرد؛ در شرایط فعلی نیز نگاه ما به جلو است و به ترکش‌ها نگاه نمی‌کنیم و باید تلاشمان را بیشتر کنیم. تلاش شبانه روزی دکتر نمکی، این مسئله را مشخص کرد که ایشان در راه نظام، از خود گذشته‌اند!
عین اللهی خاطرنشان کرد: به جایی رسیده‌ایم که از لحاظ دانشگاه‌ها علیرغم سختی‌ها و تحریم، حرف اول را در منطقه می‌زنیم و به نیروی انسانی دانشمند خود افتخار می‌کنیم. امروز وزارت بهداشت عرصه جهاد فی سبیل الله است. در این مدت همراه با شما ایستاده‌ایم و هرچه در فضای مجازی و حقیقی به ما ترکش بخورد، ما ناامید نخواهیم شد و مردانه خواهیم ایستاد.
انتهای پیام/

پژوهشیار