رئیس کمیسیون محیط زیست تبریز؛

ساماندهی ماشین آلات شهرداری تبریز در اولویت باشد

1400/06/11 - 11:47 - کد خبر: 50083
پرویز هادی

نصر: رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید با همراهی شورای شهر و همت مدیران شهرداری ماشین آلات شهرداری ساماندهی و برای نگهداری آن‌ها برنامه ریزی شود.

به گزارش نصر، پرویز هادی با تاکید بر افزایش رسیدگی به ماشین آلات حوزه خدمات و پسماند شهرداری تبریز گفت: امروز ماشین آلات شهرداری نیازمند رسیدگی اصولی و توجه جدی هستند که باید در این خصوص هماهنگی بین سازمانی در شهرداری ایجاد شود.
وی با اشاره به اینکه لازم است هماهنگی حوزه خدمات شهری و پسماند برای مدیریت ماشین آلات افزایش یابد گفت: اعضای شورای شهر و کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری نیز این موضوع را بررسی و پیگیری خواهند کرد.
شهرام دبیری دیگر عضو کمیسیون نیز با بیان اینکه باید هرچیزی در بودجه شهرداری پیشبینی شده پیگیری شود و در کمیته تخصیص نیز اولویت‌ها پیگیری شود و اگر برای خرید ماشین آلات جاروب و برف روب بودجه‌ای در نظر گرفته شده از امروز پیگیری شود.
وی با اشاره به لزوم رعایت دستور العمل ایمنی کار توسط پیمانکاران شهرداری گفت: لازم است حوزه خدمات شهری در این زمینه گزارشی ارائه شود چراکه در گذشته متاسفانه دستور العمل ایمنی کار به صورت کامل رعایت نمی‌شود و بارها شاهد تصادف کارگران در حوزه خدمات و فضای سبز بوده‌ایم.
وی با اشاره به پیشبینی بودجه برای ساماندهی مسیل های سیل خیز گفت: لازم است با پیگیری تخصیص بودجه و اجرای کانال از وقوع سیل جلوگیری کنیم.
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به لزوم ارائه گزارش در خصوص پیشگیری از تخلفات سازمانی نیز گفت: باید فرایندی تخصصی برای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز در نظر گرفته شود.
شهرام دبیری با اشاره به اولویت ارائه خدمات شهری همانند آسفالت و پسماند و رفع چاله‌ها در سطح خیابان ها گفت: این حوزه مستقیم با رضایت شهروندان از مدیریت شهری مرتبط است که باید در اولویت کارها قرار گیرد.
یاسین بجانی دیگر عضو کمیسیون نیز با بیان اینکه حوزه خدمات شهری ویترین خدمات شهرداری در سطح شهر است گفت: هرمقدار در این زمینه تلاش کنیم هزینه نیست و سرمایه گذاری است که باید در این زمینه به سمت مکانیزاسیون ارائه خدمات حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه امروز در هیچ جای دنیا پاکسازی معابر اصلی به صورت سنتی و با نیروی انسانی انجام نمی‌شود گفت: باید به سمت مکانیزه سازی حرکت کنیم.
بجانی با بیان اینکه در حوزه بهسازی شهری باید به سمتی حرکت کنیم که تمامی اقشار جامعه به خصوص معلولین بتوانند از خدمات دولتی و شهری به راحتی استفاده کنند گفت: معلولین متاسفانه حتی در ادارات دولتی نیز با مشکل رفت و آمد و دریافت خدمات روبرو هستند.
احد صادقی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه اعضای شورای شهر در کنار مدیران شهری هستند گفت: ماه های آینده با شروع فصل سرما شاهد بارش برف خواهیم بود که باید از نمک پاشی جلوگیری و با استفاده از پتانسیل دانشمندان جوان به سمت استفاده از تکنولوژی های جدید حرکت کنیم.
وی افزود: نیروی انسانی در حوزه خدمات نادیده گرفته شده است که باید از نیرو ها در زمینه های تخصصی استقاده شود و عدالت در پرداخت ها رعایت شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار