دیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی ؛

طرح ارتقای فرهنگ ایمنی ترافیک در ۴۰ مدرسه آذربایجان‌شرقی در حال اجراست

1398/08/06 - 10:30 - کد خبر: 5007
ترافیک، مدارس

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: طرح ارتقای فرهنگ ایمنی و ترافیکی در ۴۰ مدرسه واقع در حاشیه راه‌های استان در حال اجراست.

به گزارش نصر به نقل از ایرنا، اورجعلی علیزاده، روز دوشنبه در گفت و گویی افزود: این طرح با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان در مدارس واقع در حاشیه راه های شهرستان های خداآفرین، سراب، هریس، آذرشهر، بناب، چاراویماق، شبستر و تبریز اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در اجرای این طرح ۳ مرحله ای دانش آموزان این مدارس در خصوص موضوعات مرتبط با ایمنی، ترافیک و تردد آموزش های لازم را فرا می گیرند و در این خصوص برای آن ها برنامه های نمایشی اجرا می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی یادآوری کرد: در این طرح علاوه بر ارائه آموزش های لازم برای دانش آموزان، کتابچه های آموزشی در بین ۵ هزار دانش آموز توزیع می شود.

علیزاده، ادامه داد: از آغاز سال تحصیلی تا کنون در حدود ۵۰۰ مدرسه با جمعیت دانش آموزی حدود ۳۰ هزار نفر طرح های فیزیکی و فرهنگی مربوط به ارتقای ایمنی تردد اجرا شده است.

تصادفات جاده ای در آذربایجان شرقی سالانه جان تعداد زیادی از مسافران و ساکنان این استان را می گیرد که در صورت نهادینه شدن فرهنگ ایمنی و ترافیکی در بین مردم از حجم بالای این تلفات کاسته می شود.  

آذربایجان شرقی دارای ۱۴ هزار کیلومتر شبکه راهداری دارد که از این مقدار ۲۳۶ کیلومتر آزاد راه، ۵۶۷ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۳ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ راه روستایی است.

انتهای پیام/

پژوهشیار