مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی؛

رشد آمار پرواز و مسافر خارجی فرودگاه تبریز/ فرودگاه تبریز نزدیک به ۱۹ درصد مسافر خارجی فرودگاه های کشور را به خود اختصاص داده است

1400/06/10 - 13:16 - کد خبر: 50018
ترکیش ایرلاینز

نصر: مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی از رشد آمار پرواز و مسافر بین المللی فرودگاه تبریز در تیر ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش نصر، رامین آذری، مدیرکل فرودگاه های آذربایجان شرقی گفت: پروازهای خارجی فرودگاه تبریز در تیر ماه ۱۴۰۰ تعداد ۱۳۱ پرواز بوده است که نسبت به ۹۵ پرواز ماه گذشته از رشدی ۳۸ درصدی برخوردار است.
وی افزود: میزان جابجایی مسافر خارجی نیز در همین مدت ۵۰ درصد رشد داشته است بطوریکه از ۱۲۷۲۴ نفر مسافر در خرداد ماه به تعداد ۱۹۱۴۳ نفر در تیر ماه سال جاری رسیده است.
این مقام ارشد حمل و نقل هوایی استان در مورد سهم فرودگاه تبریز از کل پرواز و مسافر بین المللی کشور گفت: در بخش پروازهای مسافری، فرودگاه تبریز ۱۴ درصد و در حوزه اعزام و پذیرش مسافر حدود ۱۹ درصد جابجایی مسافر در "فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران" متعلق به فرودگاه تبریز است.
لازم به ذکر است هم اکنون از فرودگاه تبریز به مقاصد استانبول، ایروان و ازمیر پرواز انجام می پذیرد و مسیر تبریز – استانبول از ابتدای سال تاکنون عنوان " پرتردد ترین مسیر بین المللی فرودگاه های تحت مالکیت شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران" را به خود اختصاص داده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار