رئیس رسانه ملی تاکید کرد:

نقش کلیدی ارس در افزایش صادرات کشور

1400/06/10 - 12:43 - کد خبر: 50013
عکس

نصر: رئیس رسانه ملی در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس بر نقش کلیدی این منطقه در افزایش صادرات و ارزآوری کشور تاکید کرد.

به گزارش نصر، عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صدا و سیما در نشست با مدیرعامل ارس گفت: منطقه آزاد ارس از مناطق بسیار مهم کشور است که به دلیل نزدیکی به کشورهای حوزه اوراسیا، روسیه و ترکیه به عنوان هاب ترانزیتی و تجاری این مناطق تعریف شده و از اینرو در آینده نزدیک علاوه بر اینکه به یک منطقه منحصر بفرد و فوق العاده تبدیل خواهد شد در افزایش صادرات کشور نقش کلیدی ایفا خواهد کرد.
علی عسگری در ادامه افزود: دورادور اقدامات انجام گرفته در منطقه آزاد ارس را رصد می کنم و بسیار مشتاق بودم به صورت میدانی از ارس بازدید داشته باشم باور دارم که ارس منطقه ی فوق العاده موفق و مهم می باشد.
وی کشاورزی را یکی از مزیت های مهم منطقه آزاد ارس عنوان کرد و اضافه کرد: در حوزه های مختلف در ارس اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است و بازتاب اقدامات انجام یافته در حوزه کشاورزی و کشت گلخانه ای در ارس و بخصوص مجتمع گلخانه ای ارس تارلا در رسانه های مختلف در این سطح تکنولوژی باعث مباهات و افتخار برای کشور است.
در ادامه محسن نریمان، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس نیز با اشاره به بخشی از اقدامات و عملکرد شاخص سازمان منطقه آزاد ارس گفت: ارس صنعتی ترین منطقه آزاد کشور می باشد و در حوزه تجارت، صنعت و کشاورزی از نقاط مهم و تاثیر گذار کشور می باشد.
محسن نریمان در ادامه یادآور شد: در آخرین ارزیابی صورت گرفته، ارس در تعداد طرح های افتتاحی در بین مناطق آزاد کشور رتبه اول را از آن خود کرده است و توانسته ایم با مشارکت و همراهی سرمایه گذاران و فعالین اقتصادی در 6 آیین افتتاح 143 طرح بزرگ سرمایه گذاری را به بره بداری برسانیم.


 
وی در پایان ضمن قدردانی از سفر رئیس رسانه ملی به منطقه آزاد ارس و همچنین داود میرباقری کارگردان فیلم سلمان فارسی که بخشی از این سریال تاریخی در ارس فیلمبرداری شد،  پیشنهاد کرد: با توجه به قرار گیری ارس در نقطه صفر مرزی و مجاورت با نخجوان، آذربایجان، ارمنستان،ترکیه،گرجستان و کشورهای عضو اوراسیا و جنوب قفقاز، منطقه آزاد ارس آمادگی کامل را دارد تا در بحث تبلیغات و تعاملات رسانه ای، رسانه ملی را همراهی کند.
گفتنی است عبدالعلی علی عسگری رئیس سازمان صداو سیما در سفر یک روزه خود به منطقه آزاد ارس از مراحل ضبط و فیلمبرداری سریال تاریخی سلمان فارسی بازدید کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار