خبر/

پیش‌بینی برداشت ۷۱۴ تن پسته در مرند

1400/06/10 - 13:30 - کد خبر: 50010
باغات پسته

نصر: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرند از آغاز برداشت محصول پسته از باغ های بخش «یامچی» خبر داد و پیش بینی کرد که امسال ۷۱۴ تن پسته برداشت شود.

به گزارش نصر، علی صیادی روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: پیش بینی می شود امسال بیش از ۵۰۰ تن پسته تر و ۲۱۴ تن پسته خشک از باغ های بخش یامچی برداشت شود.
وی گفت: منطقه یامچی، قطب تولید پسته در  آذربایجان شرقی است و ۴۰۵ هکتار باغ پسته در این منطقه وجود دارد که بیش از ۲۱۴ هکتار آن بارده است.
صیادی اضافه کرد: ارقام شاپسند، اوحدی، اکبری، فندقی، کله قوچی و پسته سبز مخصوص یامچی در باغهای این بخش به خوبی به بار نشسته است و  بهترین رقم در میان آنها پسته سبز یامچی است.
مدیر جهاد کشاورزی مرند گفت: بخش خصوصی ۲ ترمینال فرآوری پسته راه اندازی کرده است و باغداران می‌توانند محصول خود را در آنها فرآوردی کرده و به صورت پسته خشک به بازار ارائه دهند.
فرماندار  شهرستان مرند هم به میزان اشتغال در باغ های پسته اشاره کرد و گفت: در این ۴۰۵ هکتار باغ پسته بیش از ۶۰۰ نفر مشغول به کار هستند.
گرشاسبی  افزود: مناسب بودن شرایط آب و هوایی و کوهستانی بودن منطقه یامچی خاک زمین‌های کشاورزی این بخش را برای کشت پسته مساعد کرده است.
کار برداشت پسته در منطقه یامچی از شهریورماه آغاز می شود و تا ۲ ماه دیگر ادامه دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار