خبر/

هنرمند مراغه ای جایزه دوم بازیگری را در جشنواره فیلم اسپانیا کسب کرد

1400/06/10 - 11:06 - کد خبر: 49987
هادی افتخارزاده

نصر: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی مراغه گفت: «هادی افتخارزاده» از هنرمندان متولد این شهرستان و بازیگر فیلم سینمایی «زغال»، جایزه دوم بازیگری را در جشنواره بین‌المللی «ایمجین ایندیا» اسپانیا کسب کرد.

به گزارش نصر، احمد دادرس‌فیاض روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این جشنواره بیش از ۱۰۰ فیلم از ۲۵ کشور آسیا و اقیانوسیه مورد داوری قرار گرفته و فیلم «زغال» یا به زبان محلی «کومور» در چهار رشته بهترین فیلمنامه، بهترین موسیقی، بهترین صداگذاری و بهترین بازیگر کاندید شده بود. 
وی با بیان اینکه جایزه بازیگری دوم این جشنواره در دوره قبلی به «حامد بهداد» تعلق گرفته بود، بیان کرد: فیلم سینمایی «زغال» به کارگردانی «اسماعیل منصف» محصول مشترک ایران و شرکت A.T.N فرانسه است.
وی اضافه کرد: این فیلم در جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در سال ۱۳۹۸ در بخش مسابقه (سینما سعادت) حضور داشته و در همان سال در گروه هنر و تجربه به اکران عمومی درآمده است.
بنا به این گزارش، «هادی افتخارزاده» متولد ۱۳۴۵ در مراغه و بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون بوده و دانش‌آموخته بازیگری دانشکده هنرهای زیبا (دانشگاه تهران) است.
افتخارزاده در سال ۲۰۱۷ از چهل و پنجمین جشنواره فیلم ملل اتریش برای بازی در فیلم کوتاه گورمردها جایزه بهترین بازیگر مرد را دریافت کرده بود؛ وی در حال حاضر به عنوان استاد فیلمسازی انجمن سینمای جوانان دفتر مراغه و عضو شورای بازخوانی و بازبینی نمایش در این شهرستان فعالیت دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار