استاندار آذربایجان شرقی:

صدور کارت سوخت برای ادوات کشاورزی منوط به شماره‌گذاری آنهاست

1400/06/10 - 09:19 - کد خبر: 49978
جلسه

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه کشاورزان باید نسبت به شماره‌گذاری تراکتورها و کمباین‌ها اقدام کنند، گفت: اگر وسیله‌ی نقلیه‌ی کشاورزی پلاک‌گذاری نشود، کارت سوخت برای این وسایل صادر نخواهد شد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در جلسه‌ی کمیسیون هماهنگی، برنامه‌ریزی و نظارت بر مبارزه‌ی با قاچاق کالا و ارز استان، با اشاره به ارائه‌ی فرصت دو ماهه برای پلاک‌گذاری وسایط نقلیه کشاورزی اظهار کرد: تخصیص و تحویل کامل سوخت به تراکتورها و کمباین‌ها مشروط به داشتن پلاک انتظامی است.
وی تأکید کرد: تمامی مالکان دستگاه‌های تراکتور و کمباین فاقد پلاک، در اسرع وقت جهت تشکیل پرونده و شماره‌گذاری دستگاه خود به مراکز جهاد کشاورزی مراجعه کنند.
پورمحمدی خاطرنشان کرد: با پلاک‌گذاری ادوات کشاورزی و کنترل مصرف سوخت، ضمن جلوگیری از قاچاق سوخت می‌توانیم نیازهای بخش کشاورزی را به موقع تامین کرده و مشکلات موجود را در این زمینه رفع کنیم.
وی اضافه کرد: شماره‌گذاری ماشین‌آلات کشاورزی یکی از ضروریات خدمت‌رسانی مطلوب در عرصه‌ی مکانیزاسیون بوده که می‌توان در سوخت‌رسانی به ماشین‌آلات کشاورزی برنامه‌ریزی کرد.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: این موضوع براساس برنامه‌ریزی مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی و با هماهنگی وزارت کشور با هدف هویت بخشی و شناسنامه‌دار کردن دستگاه‌های کشاورزی و صدور کارت سوخت هوشمند انجام می‌شود.
وی یادآور شد: ۶۰ درصد وسایل نقلیه کشاورزی در استان پلاک گذاری شده‌اند و ضروری است که مابقی خودروها اقدامات لازم را در در عرض دو ماه آینده انجام دهند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پورمحمدی گفت: صدا و سیما باید اطلاع رسانی و آگاه سازی لازم را برای روستاییان و کشاورزان انجام دهد تا در فاصله‌ی زمانی مشخص شده دو ماهه، نسبت به پلاک گذاری وسایل نقلیه کشاورزی اقدام کنند.
انتهای پیام/

پژوهشیار