مسعود میرکاظمی اعلام کرد:

رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی شدنی است

1400/06/09 - 17:26 - کد خبر: 49968
سید مسعود میرکاظمی

نصر: رییس سازمان برنامه و بودجه کشور ضمن اشاره به اینکه بودجه ۱۴۰۱ باید با برنامه باشد و بتوانیم آن را ماهانه کنترل کنیم، اظهار داشت: می‌توانیم هشت درصد رشد اقتصادی رقم بزنیم به شرطی که تلاش کنیم و این کار شدنی است.

به گزارش نصر، «مسعود میرکاظمی» در نشست شورای مرکز مقاومت بسیج این سازمان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، شرکت کرد و ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر گفت: شهید رجایی و باهنر اسوه ساده زیستی و نماد دولت مکتبی بودند.
وی با تشریح تاریخچه پیدایش بسیج کارمندان افزود: مشکلاتی که امروزه در کشور داریم به خاطر نگاه غیر انقلابی در اداره کشور است.
رییس سازمان برنامه و بودجه با تأکید بر اینکه تحریم در زمان جنگ قابل مقایسه با امروز نبود ادامه داد: ظرفیت‌هایی که امروز در دانشگاه ها داریم قابل مقایسه با سال‌های اول انقلاب نیست.
میرکاظمی با اشاره بر اینکه در حوزه دفاعی جزو کشورهای سر آمد در جهان هستیم، افزود: دستیابی به اینها جز با نگاه انقلابی و بسیجی امکان پذیر نبود. الان صنایع پیچیده در اختیار ایران است و اینها با روحیه تحول پذیری نوآوری و خلاقیت که  جز روحیات بسیجی است بدست آمده است.
وی با اشاره به اینکه کشور در وضعیت خوب اقتصادی قرار ندارد، افزود: باید از این وضعیت خارج شویم و راه آن تغییر و تحول است. ما نمی‌توانیم روش‌های گذشته را ادامه دهیم. نباید توجه‌مان به چند کشور اروپایی باشد. بازار ما کشورهای منطقه، آفریقا و آمریکای لاتین است و نباید معطل چند کشور خاص شویم.
رییس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: روحیه توانستن باید در دستور کار قرار بگیرد، افرادی بدرد سازمان می‌خورند که نگاه مکتبی، انقلابی و «من می توانم» داشته باشند.
وی با بیان اینکه در سازمان برنامه و بودجه تغییر روش را دستور کار داریم اظهار داشت: بودجه ۱۴۰۱ باید با برنامه باشد و بتوانیم آن را ماهانه کنترل کنیم، ما می‌توانیم هشت درصد رشد اقتصادی رقم بزنیم به شرطی که تلاش کنیم و این شدنی است. همچنین منابع باید بر اساس اثر بخشی باشد. نباید منتظر کسی باشیم. نباید ناامید شویم و مسیر اشکال دار را تکرار کنیم باید برویم به سمت خلق روش‌های جدید، دنبال نوآوری‌های جدید برویم و یک سازمان هوشمند باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار