خبر/

پیکر سرآتشبار آتش نشانی تبریز در زادگاهش آرام گرفت

1400/06/09 - 16:50 - کد خبر: 49964
عکس

نصر: پیکر سرآتشبار شجاع آتش نشانی تبریز در مراسمی در زادگاه خود در شهر تبریز تشییع و در قبرستان مارالان تبریز به خاک سپرده شد.

به گزارش نصر، محسن خیری که ۲۳ سال در آتش نشانی شهرداری کلانشهر تبریز خدمت صادقانه انجام داده بود پس از تحمل یک دوره بیماری در بیمارستان پاسارگاد تهران در حین عمل جان باخت.
 محسن خیری متولد ۱۳۵۱ در تبریز در اول فروردین ۱۳۷۸ به استخدام سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی تبریز درآمد و ۲۳ سال صادقانه در این سازمان خدمت کرد.
به گفته پزشک معالج در طول خدمت این آتش نشان بر اثر محركهاي منفي و استرس و اضطراب بخشی از حواس پنج گانه وی دچار اختلال و شاهد تشکیل تومور مغزی و سرطانی در وی شده و متاسفانه انجام دو بار عمل جراحی به دلیل شدت جراحت و حاد بودن بیماری جان خود را از دست داد.
به گفته پزشک و جراح بیمارستان پاسارگاد تهران بر اثر اشعه های بیسیم و همچنین فشار عصبی ناشی از کار این انش نشان به بیماری تومور مغزی مبتلا شده بود.
این سرآتشبار دارای مدرک تحصیلی آکادمیک فوق لیسانس معماری بوده و در طول خدمت با انجام عملیات های منحصر بفرد و ویژه مورد تمجید همکاران خود قرار گرفته بود.
مهندس خیری دارای هوش و استعداد در زمینه اجرای عملیات پدافندی بوده و طراحی نقشه مراکز مسکونی کلانشهر تبریز برای انجام عملیات بهینه در ماموریت های احتمالی از ابتکارات وی بود که در سال ۱۳۷۲ ه.ش با نمایش در کاخ استانداری مورد تشویق استاندار وقت آذربایجان شرقی قرار گرفت.
از وی دو فرزند پسر باقی مانده که یکی دانشجوی مهندسی ساختمان می باشد.
مراسم بزرگداشت این آتشنشان فداکار تبریزی پنج شنبه این هفته ۱۱ شهریور ماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در پارک حیدر بابای بلوار استاد شهریار پشت بیمارستان خصوصی شهریار با رعایت پروتکل های بهداشتی  به همت سازمان خدمات ایمنی و آتش نشانی شهرداری کلانشهر تبریز و خانواده های معزا برگزار می شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار