استاندار آذربایجان شرقی؛

رسانه‌ی ملی باید به فرهنگ و تاریخ آذربایجان شرقی بیشتر توجه کند

1400/06/09 - 14:07 - کد خبر: 49946
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به فرهنگ غنی تبریز و آذربایجان و نقش برجسته آن در تاریخ ایران گفت: رسانه‌ی ملی باید به زبان، صنایع دستی، فرهنگ و تاریخ این خطه توجه بیشتری داشته باشد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی در آیین افتتاح ۱۴۱ طرح فنی و عمرانی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی اظهار داشت: به زعم بنده رهبر معظم انقلاب بهترین توصیف را از آذربایجان داشته و آن را سر ایران معرفی کردند؛ به گواه تاریخ، این خطه از جایگاه والایی برخوردار بوده و همواره جریان‌ساز و نخبه‌پرور بوده است.
وی افزود: در ایران، از آذربایجانی‌ها وجود ندارد و تاریخ این موضوع را ثابت کرده که مردمان این دیار همواره در خط مقدم دفاع از ایران و توسعه‌ی کشور بوده‌اند.
پورمحمدی یادآور شد: در مقبرة‌الشعرای تبریز، ۴۰۰ شاعر و عارف آرمیده‌اند و تحولات سیاسی،فرهنگی و تاریخ از این استان نشات گرفته و آذربایجان شرقی در ارتباط با کشورهای همسایه همواره نقش پررنگی داشته است.
وی بیان کرد: کشور ما، تابلوی رنگارنگی از قومیت‌ها است که همه‌ی فرهنگ‌ها و قومیت‌ها به این تابلو زیبایی بخشیده‌اند.
پورمحمدی تأکید کرد: باید در رسانه‌ی ملی به زبان، صنایع دستی و همه‌ی بخش‌های فرهنگی و هنری آذربایجان توجه بیشتری شود.
استاندار آذربایجان شرقی درخصوص راه‌اندازی واحد سیار تلویزیونی در صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی نیز گفت: طبق قولی که به مردم استان بویژه هواداران تیم تراکتور داده بودیم، با تأمین ۵۰ درصد هزینه از منابع استان و ۵۰ درصد مابقی از اعتبارات صداوسیما این واحد راه‌اندازی شد.
وی افزود: اگرچه تحریم‌ها و گران شدن تجهیزات، مقداری روند کار را به تأخیر انداخت اما از این پس، بینندگان شبکه‌ی سهند، تصاویر پوششی سیار را با بهترین کیفیت دریافت خواهند کرد.
در این آیین که با حضور رئیس سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، ۱۴۱ پروژه فنی و عمرانی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی با هزینه ۱۱۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
مهم‌ترین این طرح‌ها نخستین واحد سیار تلویزیونی فول‌اچ‌دی ۱۰ دوربین تولید ملی بوده که فناوری طراحی و ساخت این واحد در اختیار چهار کشور دنیا است.
این واحد سیار پیشرفته با همکاری و مشارکت سازمان صداوسیما، مرکز آذربایجان شرقی، استانداری آذربایجان شرقی و بخش خصوصی استان تولید شده است تا ایران را به پنجمین دارنده‌ی این فناوری تبدیل کند.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، یکی از مزیت‌های این سیستم نسبت به نمونه‌ی خارجی، برخورداری از بدنه‌ی یکپارچه بوده که در قالب ۱۱ در سه متر و از کامپوزیت ۹ لایه ساخته شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار