مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد:

توانمندسازی و تجاری سازی تولیدات صنایع دستی مددجویان زندان‌ها

1400/06/09 - 11:58 - کد خبر: 49924
احمد حمزه زاده

نصر: مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از قرارگیری توانمندسازی و تجاری سازی تولیدات صنایع دستی مددجویان زندان‌های استان در دستور کار این اداره کل خبر داد.

به‌گزارش نصر، احمد حمزه زاده صبح سه شنبه با محمد جوادی مدیرکل سازمان زندان‌های استان با هدف بررسی وضعیت و رسیدگی به کارگاه‌های تولید صنایع دستی زندان‌های آذربایجان شرقی دیدار و گفت و گو کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در این دیدار با اشاره به اینکه ظرفیت‌های هنری زندان‌ها، قابلیت‌های فنی و خوداشتغالی در میان مددجویان تحت پوشش این مجموعه در حال رشد و توسعه است، ادامه داد: با کسب مهارت‌های هنری زمینه جامعه‌پذیری و کسب مقبولیت اجتماعی مددجویان پس از دوران حبس فراهم می‌شود، طی سال‌های اخیر شاهد فعالیت چشمگیر مددجویان در رشته‌های مختلف صنایع دستی هستیم که نشانگر ارتقا انگیزه و هدف گذاری مفید در بین آنها است.
او با اشاره به اینکه طی سال جاری ۲۵۸ مددجو در زندان مرکزی تبریز تحت آموزش هنرهای صنایع دستی در ۱۸ رشته متنوع قرار گرفته‌اند، گفت: مددجویان در کارگاه‌های تولیدی اعم از قالی بافی، کفاشی، مسگری و … در حال فعالیت هستند که به دنبال آن ۱۰۰ عنوان تولیدات هنری توسط مددجویان تولید و آماده فروش است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با بیان اینکه فروش آثار و تأمین مواد اولیه تولیدات هنری مددجویان با همکاری انجمن‌های صنایع دستی، دو هدف مهم این اداره کل با همکاری سازمان زندان‌های آذربایجان شرقی است، افزود: با توجه به اینکه آثار ارزشمندی توسط مددجویان در حال تولید است، لذا ایجاد بازار فروش تولیدات امری ضروری است، تا به این وسیله درآمد و سرمایه اولیه مددجویان برای دوران پس از حبس تأمین شود، لذا این اداره کل در نظر دارد تا برای تجاری سازی تولیدات زندان‌ها با استفاده از ظرفیت بازار اینترنتی سارای استان، برنامه ریزی های لازم را برای شروع همکاری با اداره کل زندان‌ها انجام دهد.
حمزه زاده اظهار داشت: همچنین از دیگر برنامه‌های این اداره کل اختصاص ۳۰ درصد از اعتبار آموزش صنایع دستی شهرستان‌ها به آموزش در زندان‌ها است تا به این وسیله شاهد رونق فعالیت و تولیدات هنری مددجویان باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار