نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی؛

راه اندازی واحد سیار تلویزیون خواست مردم و هوادران تیم تراکتور بود

1400/06/09 - 09:21 - کد خبر: 49910
حجت الاسلام آل هاشم

نصر: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز گفت: راه اندازی واحد سیار فول اچ دی در صداوسیمای آذربایجان شرقی، خواسته مردم به خصوص ورزشکاران و هواداران تیم تراکتور بود.

به گزارش نصر، حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم عصر دوشنبه در مراسم افتتاح ۱۴۱ طرح فنی صدا و سیمای آذربایجان شرقی، اظهار کرد: دوربین‌های موجود قابلیت کافی انعکاس صحنه‌های ورزشی استان را نداشت و  شرکتی که این طرح را اجرا کرده، تبریزی است.
وی همچنین یادآور شد: خصوصیات جنگ نرم دشمن، خاموش، آرام و دیده نشدن آن است، مقام معظم رهبری نزدیک ۳۰ سال قبل موضوع تهاجم فرهنگی، بعدها شبیخون فرهنگی، ناتوی فرهنگی، جنگ نرم و نفوذ را مطرح کردند. 
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه ما باید برنامه ریزی قوی برای مقابله با جنگ نرم دشمن را داشته باشیم، ادامه داد: بر این اساس رسانه ها بسیار تاثیرگذار در این موضوع هستند و صدا و سیما نیز رسانه تأثیرگذار در رفتار، فرهنگ عمومی و بهداشت و سلامت مردم است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم تاکید کرد: صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی در تمام عرصه‌ها به خصوص در کرونا فداکاری کرده و در پخش عزاداری‌ها به خصوص مراسم شهرستان‌ها عملکرد خوبی داشته است.

رسانه ملی به جایگاه آذربایجان شرقی بیشتر در شبکه های سراسری توجه کند
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این مراسم گفت: به زعم بنده مقام معظم رهبری بهترین توصیف را از آذربایجان داشته و آن را سر ایران معرفی کردند؛ بر این اساس و به گواه تاریخ این خطه از جایگاه والایی برخوردار است و همواره جریان‌ساز و نخبه پرور بوده است. 
محمدرضا پورمحمدی یادآور شد: موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی اقتضا می کند تا بیشتر به این استان توجه شود به خصوص رسانه ملی بیشتر به این موضوع توجه کند. 
وی با تاکید بر اینکه تبریز و آذربایجان فرهنگ غنی دارد، گفت: ایران دوست تر از آذربایجانی ها وجود ندارد، طول تاریخ و جنگ تحمیلی این موضوع را ثابت کرده که مردمان این دیار همواره در خط مقدم بوده و در توسعه ایران کم نگذاشته اند بر این اساس رسانه ملی باید به این موضوع و احساسات مردم این خطه بیشتر توجه کند. ایران دوست تر از آذربایجانی ها وجود ندارد، طول تاریخ و جنگ تحمیلی این موضوع را ثابت کرده که مردمان این دیار همواره در خط مقدم بوده و در توسعه ایران کم نگذاشته اند بر این اساس رسانه ملی باید به این موضوع و احساسات مردم این خطه بیشتر توجه کند. 
پورمحمدی یادآور شد: در مقبره الشعرای تبریز ۴۰۰ شاعر و عارف آرمیده اند و تحولات سیاسی و فرهنگی تاریخ از این استان نشات گرفته شده و موقعیت جغرافیایی آذربایجان شرقی در ارتباط با کشورهای همسایه طوری است که این استان همواره نقش پررنگ داشته است.
وی گفت: کشور ما تابلوی نقاشی رنگ قومیت ها است، همان طور که در موسیقی اگر همه ملودی‌ها با هم هماهنگ باشند ترکیب زیبا ایجاد می‌شود در یک کشور هم فرهنگ‌ها و قومیت‌ها به آن کشور زیبایی می بخشند. 
وی افزود:باید در رسانه ملی به زبان، صنایع دستی و همه بخش‌های فرهنگی و هنری توجه شود و ما را رسانه ملی دریابید.

پرداخت به رویدادها و خبرهای آذربایجان شرقی در حد و شان این استان باشد
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی مجلس نیز گفت: تبریز قطب صنعتی، فرهنگی، دانشگاهی، حوزوی و ورزشی کشور  و در تمام ابعاد خبرخیز و خبرساز است بر این اساس باید به رسانه های محلی و استانی این خطه باید بیشتر اهمیت و فضا داده شود.
محمدحسین فرهنگی تاکید کرد: به اخبار و اولویت گذاری خبرهای آذربایجان شرقی در شبکه های سراسری رسانه ملی بیشتر توجه شود در واقع خبرهای این استان در سبد خبری کشوری رسانه ملی باید در حد و شان خطه آذربایجان پرداخت شود. به اخبار و اولویت گذاری خبرهای آذربایجان شرقی در شبکه های سراسری رسانه ملی بیشتر توجه شود در واقع خبرهای این استان در سبد خبری کشوری رسانه ملی باید در حد و شان خطه آذربایجان پرداخت شود. 
وی همچنین اظهار کرد: افتتاح واحد سیار اتفاق خوبی برای تبریز بود امیدواریم در دولت جدید حرکت‌های این چنینی در سایر عرصه‌ها هم اتفاق بیفتد که در حد و شان آذربایجان شرقی بوده در واقع شاهد رویدادهای متفاوت در همه عرصه‌ها و حوزه‌ها باشیم.
انتهای پیام/

پژوهشیار