خبر/

دانشکده کشاورزی اهر افتتاح شد

1400/06/08 - 20:18 - کد خبر: 49895
عکس

نصر: همزمان با هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی اهر در زمینی به مساحت ۳۵ هکتار افتتاح شد.

به گزارش نصر، نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی روز دوشنبه در آیین افتتاح این دانشکده اظهار داشت: اهر همواره مهد علم و فرهنگ بوده است و افتتاح این دانشکده می‌تواند در ارتقای سطح علمی و پژوهشی این شهرستان در سال‌های پیش‌رو تاثیرگذار باشد.
احمد محرم‌زاده مشکل اشتغال جوانان تحصیل‌کرده را از دغدغه‌های مهم مردم اهر و منطقه ارسباران عنوان، و اظهار امیدواری کرد که با احداث و جذب دانشجو در دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی این شهرستان، زمینه ایجاد فرصت‌های جدید شغلی در بخش کشاورزی فراهم شود. 

ارسباران مهد پرورش عالمان و دانشمندان است
رئیس دانشگاه تبریز نیز در این آیین با اشاره به پیشینه علمی و فرهنگی غنی اهر گفت: این شهرستان و منطقه ارسباران مهد پرورش عالمان، دانشمندان، بزرگان و فرهیختگان زیادی است؛ همانهایی که در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی و اجتماعی کشور تاثیرگذار بوده‌اند و وجودشان نشان از غنای علم و فرهنگ در این منطقه دارد.
میررضا مجیدی افزود: احداث دانشکده کشاورزی و تکمیل سایر پروژه‌های علمی در اهر می‌تواند به اهداف نظام آموزش عالی در کشور و گسترش امکانات جهت بهره‌گیری از ظرفیت جوانان منطقه کمک کند.
وی همچنین ربع رشیدی و دانشگاه تبریز را از جمله مراکز مهم پیشرفت علم و توسعه در سطح منطقه و کشور خواند و ابراز امیدواری کرد که شهرستان‌های مختلف نیز از وجود این مراکز علمی بهره‌مند شوند. 
به گزارش ایرنا امروزه تحولات چشمگیری در عرصه کشاورزی در حال وقوع است و تغییر بنیادی دیدگاه‌ها نسبت به ظرفیت‌های این بخش انفکاک‌ناپذیر از توسعه کشور، لزوم تغییر روش‌های مطالعه آن را آشکار می‌کند.
 در همین راستا شناخت پیشرفت‌ها در زمینه کشاورزی جایگاه ویژه‌ای را در استراتژی‌های درازمدت به خود اختصاص داده است و در مسیر این تحولات تکیه اصلی روی مباحثی چون استفاده از فناوری‌های مدرن در کشف وقایع بیولوژیک، بیو و نانوتکنولوژی و یافته‌های جدید علوم زراعی و باغی قرار دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار