فوری:

«عباس رنجبر» شهردار تبریز شد/ شهردار جدید تبریز کیست؟

1400/06/08 - 18:47 - کد خبر: 49893
عباس رنجبر

نصر: «عباس رنجبر» به عنوان پنجاه و هفتمین شهردار کلان شهر تبریز انتخاب شد.

به گزارش نصر، در جلسه فوق العاده شورای اسلامی شهر تبریز که دقایقی پیش به پایان رسید، عباس رنجبر با 7 رای به عنوان شهردار جدید کلان شهر تبریز انتخاب شد.

در این جلسه حمید منجم با 4 رای و مظفر سلیمانی 2 رای اعضای شورای شهر تبریز را کسب کردند.

این گزارش می افزاید،عباس رنجبر به عنوان پنجاه و هفتمین شهردار تبریز آغاز کار می کند. وی که متولد سال 1348 است، پیش از این در مناطق 2، 5 و 7 تبریز انجام وظیفه کرده است.

رنجبر همچنین به عنوان رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس از سال 86 به مدت سه سال فعالیت کرده است.

وی فارغ‌التحصیل مهندسی عمران در مقطع لیسانس و مدیریت در مقطع فوق لیسانس بوده و پیش از این سمت‌هایی را در شهرداری کلانشهرهای تبریز و تهران داشته است. رنجبر قبل از تصدی مدیرعامل منطقه آزاد ارس نیز به مدت 18 ماه فرماندار شهرستان مرند بود.

برنامه های شهردار منتخب تبریز
شهردار جدید تبریز در تشریح اولویت های اجرایی خود که پیش از این در صحن علنی شورای شهر تبریز ارائه کرده بود، در خصوص بحث ورزش و گردشگری گفت: مکان های مختلفی را در سطح شهر به عنوان مراکز توریستی تفریحی در نظر داریم که مشخص خواهد شد.
 

عباس رنجبر با اشاره به اینکه درخصوص پارک های گردشگری در دنیا مکان های خاصی تعبیه شده گفت: مثلا در ایتالیا محل هایی برای پخت پاستا در نظر گرفته‌اند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. 

شهردار منتخب تبریز با بیان اینکه به ورزش محلات و همگانی اعتقاد دارم، افزود: ورزش قهرمانی  استعدادیابی باید بر اساس ماده ۵۵ قوانین شهرداری در نظر گرفته شود که در این راستا برنامه‌ هایی در نظر گرفته‌ایم.

وی در پاسخ به سوال یاسین بجانی سخنگوی شورای شهر تبریز در خصوص ریز پهنه‌بندی تبریز و مشکلات شهر در این زمینه گفت: ریز پهنه بندی در تبریز مطالعه نشده و مطالعات نوع خاک، ژئوفیزیک و ارزیابی آثار اجتماعی ناشی از زلزله و … نیز مشخص نشده و من فقط در خصوص موارد و برنامه‌ی پیشگیری صحبت کرده‌ام که مربوط به جان شهروندان است.

رنجبر با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در گذشته انجام داده بر اساس مصوبه‌ی دولت بوده گفت: من نشان دادم که مهم نیست قبلا چه اقداماتی را انجام داده‌ای بلکه مهم بودن و نبودن در آن سمت و همچنین مثمر ثمر بودن است‌.

وی با بیان اینکه سالن های ورزشی شهرداری  در زمان های بحران مورد استفاده قرار گرفته اما پیش از آن در مسیر ورزش مورد بهره برداری هستند، گفت: برای مدیریت بهره‌وری در این سالن ها باید برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/

پژوهشیار