گزارش اختصاصی نصر/

ماجرای حقوق‌های نجومی مدیران شهرداری تبریز!/ غوغای بی عدالتی در شهرداری تبریز

1400/06/08 - 15:31 - کد خبر: 49879
عکس

نصر: ماجرای حقوق های نجومی مدیران شهرداری تبریز در روزهای اخیر به یکی دیگر از چالش های این مجموعه عریض و طویل خدمات رسان تبدیل شده است.

به گزارش نصر، روح الله دهقان نژاد رئیس کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر تبریز امروز با انتشار توئیتی از نجومی بودن حقوق معاونان، مشاوران و‌مدیران شهرداری تبریز پرده برداشت.
عدم رعایت عدالت مالی در شهرداری تبریز به حدی است که فاصله بین حداقل و حداکثر حقوق پرسنل بیش از ۳۵ میلیون تومان را شامل می شود.
انتشار لیستی از حقوق های واریزی خرداد ماه امسال پرسنل شهرداری مرکز تبریز فاصله حقوق ها و ناعدالتی در این مجموعه را بیش از پیش عیان می کند.
در حالی که رانندگان استیجاری شهرداری تبریز به ۳.۵ میلیون تومان قانع هستند تنها یکی از معاونان شهرداری تبریز بیش از ۳۹ میلیون تومان دریافتی رسمی و قانونی دارد.
در این لیست حقوق تعدادی از مشاوران شهرداری تبریز نیز به چشم می خورند که هر کدام صرفا به عنوان مشاور بالغ بر ۲۳ میلیون تومان حقوق ماهانه دریافت کرده‌اند.
البته این ارقام صرفا بر اساس قانون بوده و حق الجلسات، مزایای عضویت در هیات های مدیره و همچنین پاداش های متفرقه را شامل نمی شود.
آمار و تعداد پرسنل شهرداری تبریز هیچ گاه رسما و دقیق اعلام نشده است چرا که گویا این راز باید بین تعداد مشخصی از مدیران شهرداری به عنوان سر باقی بماند.
قطعا حقوق دریافتی شهردار، معاونان، مدیران و مشاوران شهرداری تبریز نیز رازی است که در قاب شفاف سازی جایی ندارد.
این روزها که اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز با شعار شفاف سازی و‌ تحول وارد صحن مقدس شورا شده اند در خصوص این دریافتی ها هم باید زمینه شفاف سازی را فراهم کنند.
سرپرست فعلی شهرداری تبریز که سابقه معاونت مالی دو شهردار گذشته خود را نیز در کارنامه خود دارد بهتر از سایرین از این ناعدالتی پرداخت حقوق به پرسنل با خبر است ولی چرا تاکنون در این خصوص شفاف سازی نکرده الله و اعلم.
انتهای پیام/

پژوهشیار