رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان؛

۶۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستان های زنجان بستری هستند

1400/06/08 - 12:55 - کد خبر: 49862
کرونا

نصر: رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان زنجان گفت: هم اکنون ۶۴۹ بیمار کرونایی در بیمارستانهای استان بستری هستند که از این تعداد ۴۴ نفر مربوط به موارد مثبت روز گذشته است.

به گزارش نصر، پرویز قزلباش روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون آمار مبتلایان مثبت سرپایی بر اساس تست آزمایشگاهی در این استان به ۱۰۴ هزارو ۴۳۶ نفر رسید که ۵۹۲ مورد آن، آمار روز گذشته را شامل می‌شود.
این مسوول اضافه کرد: موارد مثبت سرپایی استان طی هفته های گذشته روند افزایشی یافته و این موضوع بیانگر آن است که شهروندان زنجانی باید همچنان نکات اعلام شده را تا کنترل بیماری مورد توجه قرار دهند.
وی اظهار داشت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در این استان تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری" تمامی موارد مثبت بر اساس یافته‌های آزمایشگاهی" به رقم ۱۱۵ هزارو ۴۲۰ رسیده است.
قزلباش افزود: این استان روز گذشته سه مورد فوتی بر اثر کرونا ثبت کرد که شمار فوتی کرونایی ها از زمان شیوع این ویروس تاکنون در زنجان به یک‌هزارو ۵۸۸ نفر رسیده است.
وی بیان کرد: طبق گزارشهای اعلام شده از اسفند سال‌ گذشته تاکنون بر اساس یافته های آزمایشگاهی ابتلای یک هزارو ۹۸۴ نفر به بیماری کووید - ۱۹ در استان زنجان ثابت شده است و ۹ هزارو ۹۶ نفر از آن‌ها بعد از بهبودی از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
 این مسوول خاطرنشان کرد: آمار تجمیعی بیماران بستری شده در بیمارستان‌های استان زنجان شامل مبتلای قطعی همچنین مشکوک به عدد ۳۱ هزارو ۱۷ نفر رسیده است.
به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی زنجان، هم اکنون شهرستان‌های زنجان، ابهر، خرم‌دره، طارم، خدابنده و سلطانیه در وضعیت قرمز کرونایی و شهرستان‌های ماهنشان و ایجرود در وضعیت نارنجی قرار دارند.
انتهای پیام/

پژوهشیار