به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی اقتصادی ویژه کشور؛

"رحمانی" معاون "رئیسی" شد

1400/06/07 - 19:40 - کد خبر: 49819
رضا رحمانی، رضا رحمانی

نصر: " رضا رحمانی" وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در دولت حسن روحانی به عنوان معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری صنعتی اقتصادی ویژه کشور از سید ابراهیم رئیسی حکم گرفت.

به گزارش نصر، رضا رحمانی نماینده ادوار تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی و وزیر اسبق صنعت ، معدن و تجارت در حالی به عنوان معاون سید ابراهیم رئیسی حکم گرفت که وی به عنوان وزیر با وجود سیاست های موفقی که داشت با قهر دولت حسن روحانی مواجه شد و در کمتر از دو سال وی را برکنار کرد.

رحمانی کیست؟
رضا رحمانی متولد سال ۱۳۴۵ در شهر تبریز متولد شد. وی دانش‌آموخته کارشناسی حقوق؛ کارشناسی ارشد مدیریت دولتی و دوره دکتری مدیریت استراتژیک را در کارنامه علمی خود دارد.
رحمانی در فاصله سال‌های ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ قائم‌مقام وزیر صنعت، معدن و تجارت در امور تولید بود.
او در دور هفتم، هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده تبریز در مجلس حضور داشت و در دوره نهم نیز ریاست کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت.
نمایندگان مجلس در جلسه علنی مجلس و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت در آبان ماه سال ۱۳۹۷ با ۲۰۳ رای موافق، ۴۹ رای مخالف و ۱۳ رای ممتنع از مجموع ۲۶۵ نماینده حاضر به رضا رحمانی رای اعتماد دادند و او به عنوان وزیر انتخاب شد.
حسن روحانی؛ رئیس جمهور سابق؛ رحمانی را در تاریخ ۲۲ اردیبهشت ماه 1399 از مقام وزارت برکنار کرد و حسین مدرس خیابانی را جایگزین او کرد.
انتهای پیام/

پژوهشیار