مدیر پایگاه مجموعه بازار جهانی تبریز خبر داد:

مرمت دالان ورودی مسجد مجموعه تاریخی حسن پادشاه تبریز

1400/06/07 - 12:33 - کد خبر: 49791
عکس

نصر: مدیر پایگاه مجموعه بازار جهانی تبریز از مرمت دالان ورودی مسجد مجموعه تاریخی حسن پادشاه خبر داد.

به گزارش نصر، حسین اسمعیلی سنگری ضمن اعلام این خبر، گفت: مجموعه تاریخی حسن پادشاه گواه و روایتگر تاریخ باشکوه آذربایجان است که احیا آن امری ضروری در حوزه اختیارات و وظایف این اداره‌کل بشمار می‌آید.
وی ادامه داد: طی دو سال اخیر شاهد تلاش‌های بی‌وقفه متخصصان حوزه میراث فرهنگی استان در راستای احیا و بازسازی این مجموعه تاریخی هستیم که خوشبختانه نتیجه آن اکنون به خوبی قابل مشاهده است.
وی با اشاره به اینکه مرمت دالان ورودی مسجد مجموعه حسن پادشاه در ادامه عملیات جامع حفاظت، مرمت و بازسازی این مجموعه در حال انجام است، گفت: در این مرحله از حفاظت و مرمت مجموعه حسن پادشاه، مرمت دالان ورودی مسجد با اجرای اقداماتی اعم از برداشت بخش فرسوده، اجرای طاق‌نما و خونچه پوش و پاکسازی و استحکام‌بخشی ازاره‌های سنگی در حال اجرا است.
به‌گزارش ایسنا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، اسمعیلی سنگری اظهار کرد: در ادامه این مرحله از مرمت مجموعه تاریخی حسن پادشاه، اجرای مخزن جمع‌آوری فاضلاب، راه‌اندازی موتورخانه، کف‌سازی و اجرای سنگفرش بخشی از حیاط در دستور کار قرار دارد و این مراحل تا پایان مهرماه سال جاری به اتمام خواهد رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار