کلاهبرداری رمزارز در ترکیه؛

پلیس درباره سرقت ۳۵۰ میلیون دوج کوین تحقیق می‌کند

1400/06/07 - 11:24 - کد خبر: 49786
دوج کوین

نصر: طبق گزارش کانال تلویزیون TV100 ترکیه، دفتر دادستان ارشد منطقه «کوچوک چکمجه» در استانبول تحقیقات گسترده‌ای درباره یک کلاهبرداری رمزارز انجام می‌دهد. در این کلاهبرداری، ۳۵۰ میلیون دوج کوین به سرقت رفته است.

به گزارش نصر، در طرح این کلاهبرداری ادعا شده بود که یک سیستم عملیاتی رمزارز تحت نام «استخراج دوج کوین» وجود دارد که در طی ۴۰ روز، ۱۰۰ درصد به افراد سود می‌دهد.
مغز متفکر این طرح به نام «.Turgut V» برای جذب افراد با آن‌ها ملاقات تکی در مناطق لوکس ترتیب داده تا آن‌ها را متقاعد به پیوستن به این طرح کند. این فرد همچنین از یک کانال تلگرامی برای هدایت سرمایه‌گذاران جهت انتقال دوج کوین‌های خود به این سیستم استفاده کرده بود.
این سیستم به خوبی در سه ماه اول کار کرده و سرمایه‌گذاران طبق وعده قبلی سود دریافت کرده بودند. همین رویکرد موجب شد تعداد سرمایه‌گذاران افزایش پیدا کند و در مجموع نزدیک به ۱۵۰۰ نفر در این طرح نقش داشته باشند.
اما در ماه چهارم، .Turgut V بطور ناگهانی سیستم را تعطیل می‌کند و افراد نمی‌توانند وارد آن شوند. سرمایه‌گذاران که از چنین موضوعی گیج شده بودند، سعی می‌کنند با وی و همکارانش تماس بگیرند اما این تلاش‌ها هیچ فایده‌ای نداشت.
در نهایت سرمایه‌گذاران متوجه می‌شوند که با یک کلاهبرداری روبه‌رو بوده‌اند و برخی از آن‌ها تصمیم به شکایت می‌گیرند. یکی از سرمایه‌گذاران به کانال TV100 گفته که در این طرح ۴ میلیون بیت کوین قرار داده و ۱۲ میلیون لیر ترکیه ضرر کرده است.
با شکایت سرمایه‌گذاران، اداره تروریسم و جنایات سازمان‌یافته ترکیه تحقیقات درباره .Turgut V و ۱۱ مظنون دیگر را آغاز کرد. دفتر دادستانی همچنین دستوری برای جلوگیری از خروج .Turgut V از کشور صادر کرده است.
طبق تحقیقات، .Turgut V در ماه چهارم فعالیت سیستم توانسته ۳۵۰ میلیون دوج کوین جمع‌آوری کند که ارزش تقریبی آن به ۱۰۰ میلیون دلار می‌رسد.
انتهای پیام/

پژوهشیار