/ اختصاصی نصر /

آخرین خبرها از انتخاب استاندار آذربایجان شرقی / از اعلام اسامی تا حاشیه های انتخاب

1400/06/07 - 10:43 - کد خبر: 49777
استانداری تبریز

نصر: موضوع انتخاب استاندار آذربایجان شرقی با نهایی شدن کابینه دولت سیزدهم و انتخاب وزیر کشور قوت گرفته است.

به گزارش نصر، برای اولین بار اسامی از سوی مجمع نمایندگان استان در برخی رسانه های محلی رونمایی شد که در بین آنها افراد سرشناس و گمنام وجود داشت.
محمد حسین فرهنگی؛ رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی بعد از رسانه ای شدن این اسامی ضمن ابراز گلایه از همکاران نماینده عضو مجمع که برخی از اسامی را به رسانه ها داده بودند؛ ابراز داشت: قرار نبود اسامی منتشر شود زیرا به قول معروف نه به بار است نه به دار.


وی ادامه داد: نباید با آبروی اشخاص  که شخصیت های محترمی هستند، بازی کرد. دیدیم نه تنها اسامی منتشر شده بلکه در برخی موارد نادرست هم هست! و یا کسی که جزو نفرات منتخب بوده غیر منتخب اعلام شده و یکی از افراد پیشنهادی از اساس هیچ جا مطرح نشده است. این بود که آن توضیح داده شد.
وی در خصوص وجود اختلاف نظر بین اعضای مجمع در خصوص انتخاب استاندار نیز اظهار داشت:  اختلاف نظر در مجلس امری طبیعی است و نباید نامتعارف تلقی شود. در مجمع تابع نظر اکثریت هستیم و غیر از این راهی وجود ندارد.
فرهنگی تصریح کرد: البته نمایندگان می توانند در مجمع نظرشان را مطرح کنند و اگر اکثریت هرگونه نظر جدیدی را پذیرفت تجدید نظر نیز امکان پذیر است. 
وی در پاسخ به این انتقاد برخی از نمایندگان مجلس که معتقدند " نمی توان بر آنچه پیشنهاد و پذیرفته شد نظارت کرد " گفت: این مطلب دقیق نیست. وزرا را هم ما انتخاب می کنیم آیا نمی توانیم بر آنان نظارت کنیم؟
وی افزود:  دولت این همه انتصاب دارد و نمی تواند بر آنها نظارت کند؟ اتفاقا باید هم نظارت کند که درست عمل کنند. ضمن این که انتصابی در کار نیست بلکه دولت مشورتی خواسته و اقدام مجمع در این راستا بوده و نه یک نفر بلکه پنج مورد معرفی شده و اعلام آمادگی شده است که اگر وزارت کشور نظر دیگری داشت آماده بررسی آن هم هستیم. این معنایش انتصاب نیست.
این نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصمیم نهایی وزارت کشور نیز اظهار داشت: اطلاعی نداریم. طبیعتا دولت جدید هم معیارهایی دارد و بر اساس آنها عمل می کند  و اگر مشورت جدیدی خواستند در خدمتشان هستیم. هدف همه این است که استان خوب اداره شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار