سرلشکر باقری:

آمریکا، ارتش افغانستان را بی‌خاصیت کرد

1400/06/07 - 10:35 - کد خبر: 49771
سرلشکر باقری

نصر: رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آخرین جنایت آمریکا اتفاقات افغانستان است که با دو هزار میلیارد هزینه هنگفت، ارتش افغانستان را به ارتشی بی خاصیت تبدیل کرد.

به گزارش نصر، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیروهای در آئین تکریم امیر سرتیپ امیر حاتمی و مراسم معارفه امیر محمد رضا قرائی آشتیانی وزیر جدید دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح که صبح امروز در مرکز همایش های امام علی (ع) شهرک امام خمینی (ره) برگزار شد، طی سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا،گفت: توسعه قدرت دفاعی برای نظام اسلامی به دلایل گوناگون یک وظیفه قطعی و اجتناب ناپذیر است.
وی با اشاره به آیات قرآن درباره تقویت قوای دفاعی،تاکید کرد: بنابر آیات قرآن، مسئولان جامعه اسلامی موظف هستند که توان دفاعی را برای بازدارندگی افزایش دهند. همچنین همواره تقویت این توان مورد تاکید فرمانده کل قوا قرار دارد. نظام اسلامی ما در حساس ترین نقطه جغرافیای جهان قرار دارد که در سال‌های اخیر همواره اتفاقات و ناآرامی های متعددی رخ داده و آینده نیز دستخوش این تهدیدات است.
رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به جنایات آمریکا و لشکرکشی های متعدد به منطقه غرب آسیا، افزود: آخرین جنایت آمریکا اتفاقات افغانستان است که با دو هزار میلیارد هزینه هنگفت، ارتش افغانستان را به ارتشی بی خاصیت تبدیل کرد که تنها یازده روز مقاومت کرد.سایر توطئه‌ها در جای-جای منطقه مشهود است و ادامه دارد در چنین شرایطی حفظ توان دفاعی و پیشرفت، امری ضروری است که بدون توان دفاعی بومی و کارآمد محقق نخواهد شد.
سرلشکر باقری با اشاره به تغیر شکل جنگ‌ها، گفت: جنگ های امروز و آینده شباهت اندکی با گذشته دارد و جنگی که سال گذشته در قره باغ اتفاق افتاد با جنگ های گذشته هیچ شباهتی نداشت و در آن جنگ از فناوری های نوین استفاده شد. پس وزارت دفاع وظیفه تولید قدرت متناسب با تغییرات جدید و جنگ های آینده را برعهده دارد تا تجهیزات و تسلیحاتی متناسب با جنگ های آینده را تولید کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار