استاندار آذربایجان‌شرقی:

سرقت کابل‌های برق و کشف ماینرهای غیر مجاز در آذربایجان‌شرقی / سرقت کابل‌ها نیز جزو جرائم خشن قرار گیرد

1400/06/06 - 22:28 - کد خبر: 49751
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سرقت کابل‌های برق و کشف ماینرهای غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی، گفت: متاسفانه میزان جرم و مجازات با هم متناسب نیست، باید سوءمصرف با جدیت برخورد شود و سرقت کابل‌ها نیز جزو جرائم خشن قرار گیرد.

به گزارش نصر،  محمدرضا پورمحمدی امروز در مراسم افتتاح ۲ هزار و ۷۷۸ پروژه صنعت برق استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۰۵ میلیارد تومان در پنجمین  روز از هفته دولت که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌های وزیر سابق نیرو، اظهار داشت: امیدواریم در دولت جدید، گام‌های موثرتر و بلندتری برای حل مشکلات عرصه تولید و توزیع برق در کشور برداشته شود.
وی ادامه داد: با وجود شرایط سخت تحریم‌ها و دشواری‌های وضعیت کرونایی، اقدامات ارزشمند و بسیار بزرگی در حوزه صنعت برق در استان انجام شده و پروژه‌هایی که امروز افتتاح می‌شود گواه بر این ادعاست.
وی با اشاره به اینکه هر واحد تولیدی که فعالیت می‌کند، گره خورده و مرتبط با تامین انرژی است، گفت: با توجه به اینکه آذربایجان‌شرقی استانی صنعتی است و مصرف انرژی بالایی دارد و تراکم جمعیت نیز رو به افزایش است، طبیعتاً تامین نیاز استان با توجه به منابع محدود بسیار سخت است.
وی اذعان داشت: در ۲ سال گذشته نیروگاه سیکل ترکیبی هریس، نیروگاه بادی «آق کندی» به بهره‌برداری رسید و عملیات احداث نیروگاه سهند نیز آغاز شد.
استاندار آذربایجان‌شرقی افزود: در استان ما سرمایه‌گذاری برای ایجاد نیروگاه‌های جدید باید افزایش یابد و این موضوع به عنوان یک مطالبه از دولت جدید باید مطرح شود.
وی با بیان اینکه برای ساخت نیروگاه‌های جدید با محدودیت مواجه هستیم، اضافه کرد: با توجه به افزایش نیاز و مصرف باید به فکر ایجاد منابع جدیدتر انرژی همچون استفاده از سلول‌های خورشیدی و تولید انرژی پاک بود.
پورمحمدی با اشاره به سرقت کابل‌های برق و کشف ماینرهای غیرمجاز در آذربایجان‌شرقی، متذکر شد: متاسفانه میزان جرم و مجازات با هم متناسب نیست، باید سوءمصرف با جدیت برخورد شود و سرقت کابل‌ها نیز جزو جرائم خشن قرار گیرد.
وی با اشاره به قطعی برق در ماه‌های اخیر، افزود: خوشبختانه، مردم، صنعت‌گران و تولیدکنندگان استان در شرایط سخت، به خوبی با برنامه‌های شرکت‌های برق همراهی کردند که قدردان این همراهی هستیم.
در این مراسم ، یک‌هزار و ۶۴۶ پروژه شرکت توزیع نیروی برق تبریز با میران سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد تومان، ۸۴۸ پروژه شرکت توزیع نیروی برق استان با اعتبار بیش از ۱۹۸ میلیارد و ۸۱۳ میلیون تومان و ۶ پروژه شرکت برق منطقه‌ای استان با هزینه‌کرد ۲۸۴ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.
انتهای پیام/

پژوهشیار