خبر/

بازگشت به زندگی ۱۰ محکوم به قصاص با گذشت اولیای دم در تبریز

1400/06/06 - 20:20 - کد خبر: 49743
بابک محبوب علیلو

نصر: دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: طی پنج ماه گذشته ۱۰ نفر از محکومان به قصاص نفس با اخذ رضایت از اولیای دم به زندگی بازگشتند.

به گزارش نصر، محبوب علیلو با بیان اینکه ایجاد مصالحه و سازش میان طرفین دعوا از اولویت‌های دادگستری استان است، اظهار کرد: در کنار اجرای عدالت و تظلم‌خواهی و برخورد قاطع با افراد هنجارشکن و مجرمان، گروه ویژه‌ی اخذ رضایت از شاکیان متشکل از اعضای شورای حل اختلاف و مددکاران اجتماعی زندانهای استان تشکیل شده است.
دادستان عمومی و انقلاب تبریز با قدردانی از تلاش‌ها و زحمت‌های مجدانه ماموران قضایی دادسرای تبریز، مدیر، مددکاران و همیاران شورای حل اختلاف زندان تبریز و ریش سفیدان محل بیان کرد: مشارکت و ورود ریش سفیدان و معتمدان محل به این امر خیر بسیار موثر و سازنده است.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دادگستری آذربایجان شرقی، علیلو ادامه داد: ایجاد صلح و سازش و اصلاح ذات البین از ارزش‌های دینی و معیارهای اخلاقی است که اگر در جامعه نهادینه شود و روحیه‌ی سازش و برادری مبنای عمل آحاد جامعه قرار گیرد، به طور قطع موجب ارتقای امنیت روانی و توسعه اخلاق و معنویت در میان شهروندان خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار