خبر/

تزریق روزانه ۳۳۰ مورد «رمدسیویر» و ۲۵۰۰ دوز واکسن کرونا در مراغه

1400/06/06 - 15:49 - کد خبر: 49736
رمدسیویر

نصر: رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه گفت: هم‌اکنون به طور متوسط روزانه ۳۳۰ مورد تزریق داروی «رمدسیویر» و حدود ۲ هزار و ۵۰۰ دوز واکسن کرونا در این شهرستان ثبت می‌شود.

به گزارش نصر، اصغر تنومند روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: موج پنجم شیوع ویروس کرونا با وجود سویه‌های خطرناک‌تر این ویروس موجب وارد شدن فشار طاقت‌فرسا به سیستم بهداشت و درمان شهرستان شده است اما کارکنان دانشکده به صورت جهادی در تلاش هستند.
وی ادامه داد: کادر بهداشت و درمان این شهرستان با استفاده از تمام ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های موجود و با تلاش شبانه‌روزی می‌کوشد تا با کمترین آسیب ممکن، سلامت شهرستان را از این موج عبور دهند.
وی اضافه کرد: انجام حدود ۲۰۰ مورد تست «پی سی آر» کرونا و نیز  صدها مورد تست سریع نیز از جمله دیگر خدماتی است که در راستای درمان مبتلایان به کووید ۱۹ و پیشگیری از شیوع کرونا در این شهرستان به صورت روزانه اجرا می‌شود.
وی افزود: پذیرش و بستری بیش از ۳۰ مبتلا به کووید ۱۹ در مراکز درمانی، انجام صدها مورد اقدامات تشخیصی و درمانی دیگر تنها بخشی از این فعالیت‌هاست که بی‌وقفه و به صورت شبانه‌روزی در این شهرستان انجام می‌شود.
وی ادامه داد: با این حال و با توجه به ویژگی‌های سویه‌ی جدید ویروس کرونا و افزایش تعداد مبتلایان و در نتیجه بار سنگین مراجعه‌ها به مراکز بهداشتی و درمانی، در مواردی ممکن است ارائه خدمت خاصی با تاخیر مواجه شود و بر همین اساس از ساکنان شهرستان انتظار می‌رود تا بیشترین همکاری را با کادر بهداشت و درمان شهرستان داشته باشند. 
وی بیان کرد: در این راستا و به منظور مدیریت بار مراجعه‌ها به مراکز بهداشتی و درمانی، افزایش تخت‌های بستری در بیمارستان امیرالمومنین(ع) و تجهیز تخت و پذیرش بیماران کرونایی در بیمارستان شهید بهشتی با حضور پزشکان متخصص داخلی و عفونی انجام شده است.
وی اضافه کرد: همچنین افزایش صددرصدی ظرفیت پذیرش بستری موقت تزریق رمدیسیور در بیمارستان سینا، افزایش تعداد نمونه‌برداری کرونا و افزایش ظرفیت مراکز واکسیناسیون از جمله اقداماتی محسوب می‌شود که در روزهای اخیر در دانشکده علوم پزشکی مراغه شروع شده است و انتظار می‌رود زمینهی ارائه خدمات سریع‌تر  را فراهم کند.
وی اظهار کرد: با این وجود بهترین درمان پیشگیری و انجام اقداماتی است که ما را از ابتلا به این ویروس مصون دارد و بر همین اساس از اهالی شهرستان انتظار می‌رود تا پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند. 
وی ضمن قدردانی از همکاری روزافزون مردم شهرستان، از آنان خواست تا پروتکل‌های بهداشتی از قبیل استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی، حضور نیافتن در مراکز پرتجمع  را جدی بگیرند و در کنار کارکنان بهداشت و درمان در ریشه‌کن کردن این ویروس منحوس سهیم باشند.
به گزارش ایرنا مراغه در وضعیت قرمز کرونا قرار دارد و هفته قبل بخش بیماران کرونایی بیمارستان امیرالمومنین (ع) این شهرستان به مرحله تکمیل ظرفیت رسیده بود.
انتهای پیام/

پژوهشیار