معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی:

۸.۵ میلیون تن بار توسط ناوگان حمل و نقل آذربایجان‌شرقی جابجا شد

1400/06/06 - 14:21 - کد خبر: 49724
صادرات

نصر: معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از ۸.۵ میلیون تن بار در مدت سپری شده از سال جاری توسط ناوگان حمل و نقل بار استان جابجا شده است.

به گزارش نصر، کاظم تیمورزاده، با بیان اینکه این میزان بار با صدور بیش از ۶۲۳ هزار و ۶۰۰ برگ بارنامه به نقاط مختلف کشور حمل شده است، افزود: در سال جاری ناوگان حمل و نقل بار استان ۴۲۵ هزار تن کالاهای اساسی و نهاده های دامی سهمیه آذربایجان شرقی شامل ۱۴۹ هزار تن گندم و ۲۷۶ هزار تن جو، ذرت دامی و کنجاله را از بنادر جنوبی به استان حمل کرده است.
وی اظهار داشت: در این مدت ناوگان حمل و نقل مسافر استان نیز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، یک میلیون و ۳۸۶ هزار مسافر را با بیش از ۱۹۸ هزار و ۵۵۰ سفر جابجا کرده است.
معاون حمل و نقل مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۲ درصد در تعداد مسافر و ۲۷ درصد در تعداد سفر افزایش نشان می دهد.
تیمورزاده، ادامه داد: در این بازه زمانی تعداد برخورد با تخلفات اضافه بار در محورهای آذربایجان شرقی ۲ هزار و ۲۵۱ مورد بوده و در این مدت تعداد برچسب معاینه فنی صادره ۳۶ هزار و ۹۰۰ مورد بوده است.
وی یادآوری کرد: در زمان کنونی تعدادکل ناوگان باری دارای کارت هوشمند استان ۳۳ هزار و ۵۰۰ دستگاه، تعداد رانندگان باری دارای کارت هوشمند ۳۷ هزار و ۵۰ نفر و تعداد اتوبوس ناوگان حمل و نقل مسافری استان ۶۹۳ دستگاه است.
به گزارش ایرنا، ۲۸۵ شرکت و موسسه حمل و نقل کالا، ۱۲۰ شرکت و موسسه حمل و نقل مسافری، ۷۳ شرکت حمل و نقل بین المللی فعال کالا و ۶ شرکت حمل و نقل مسافری برون مرزی در استان فعالیت می کنند.
انتهاس پیام/

پژوهشیار