اختصاصی نصر/

بازداشت عاملان توزیع گوشت اسب در تبریز

1400/06/06 - 16:55 - کد خبر: 49723
دادگاه، حکم

نصر: مردی در جایگاه متهم در شعبه 105 دادگاه کیفری دو تبریز حاضر می شود که بعد از ذبح اسب ها، گوشت آنان را در سطح شهر تبریز توزیع می کرده است.

به گزارش نصر، طبق آن چیزی که دوربین های مداربسته همسایگان نشان می داد، مردی به همراه دو تن از هم دستان خود اسب ها را به مکانی در اطراف تبریز منتقل می کردند؛ اما آن چیزی که از این مکان بیرون می آمد اسب زنده نبود، بلکه گوشت تکه تکه شده ای بود که بر پشت تاکسی بار می کردند.

این بود که همسایگان موضوع را به پلیس اطلاع داده و آنان نیز در اسرع وقت وارد عمل شده و بعد از دستگیری متهمان، پرونده جهت رسیدگی و صدور حکم به شعبه 105 دادگاه کیفری دو تبریز ارجاع داده شد.

"فیروز شکری زاده"، رییس شعبه 105 دادگاه کیفری دو تبریز، در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار نصر به جزئیات این پرونده اشاره کرد و گفت: متهم ردیف اول این پرونده با مشارکت متهمان ردیف دوم و سوم، مکانی را در اطراف تبریز اجاره و  اقدام به خرید اسب و ذبح آنان می نمود. بعد از ذبح اسب و تکه تکه کردن گوشت آن، آن ها را بسته بندی و مهره موم می کرد و در بعضی از رستوران ها و قصابی های محتلف در سطح شهر توزیع می نمود.

این گزارش می افزاید، حکم متهمان این پرونده که جرم آنان تهیه و توزیع گوشت اسب به جای گوشت گاو و به تبع آن تهدید بهداشت عمومی بود، از سوی قاضی پرونده، فیروز شکری زاده،  به شرح زیر صادر شده است:

*متهم ردیف اول (دارای سابقه ذبح اسب و توزیع آن به جای گوشت گاوی): 18 ماه حبس و نیز یک سال اقامت در یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان به عنوان مجازات تکمیلی
*متهم ردیف دوم (بدون سابقه): یک سال حبس و نیز یک سال ارائه خدمات عمومی و نظافتی شهرداری به عنوان مجازات تکمیلی
*متهم ردیف سوم (دارای سابقه ذبح اسب و توزیع آن به جای گوشت گاوی): 18 ماه حبس و نیز یک سال اقامت در یکی از شهرستان های استان سیستان و بلوچستان به عنوان مجازات تکمیلی.

گزارش نصر حاکی است، مجازات مذکور برای متهمان پرونده در حال اجرا است.

انتهای پیام/

پژوهشیار