استاندار اردبیل؛

عملیات اجرایی باند اصلی فرودگاه اردبیل پایان یافت

1400/06/06 - 13:38 - کد خبر: 49720
فرودگاه اردبیل

نصر: استاندار اردبیل از پایان عملیات اجرایی باند اصلی فرودگاه اردبیل خبر داد.

به گزارش نصر، اکبر بهنامجو روز شنبه در بازدید از این طرح گفت: مرحله کابل‌کشی و نصب چراغ‌های روشنایی در باند اصلی ۱۵/۳۳ فرودگاه در حال انجام است و بر اساس برنامه زمان‌بندی تا پایان آبان‌ماه این عملیات نیز به اتمام می‌رسد.
وی با اشاره به پیگیری راه‌اندازی خط هوایی دوم اردبیل (آرتا) افزود: همکاری و هماهنگی لازم برای تکمیل مراحل نهایی ثبت و طرح در شورای عالی هواپیمایی جهت اخذ موافقت اصولی برای راه‌اندازی این شرکت تا یک ماه آینده صورت می‌گیرد.
استاندار اردبیل به خریداری سه فروند هواپیمای آر.جی از سوی مالک اشاره کرد و ادامه داد: پس از اخذ مجوز برای این شرکت، زمین مورد نیاز به منظور احداث آشیانه اختصاص داده می‌شود و عملیات اجرایی تاکسی وی جلوی آشیانه همزمان با آغاز احداث آشیانه آغاز خواهد شد که نوید بسیار خوبی برای صنعت گردشگری، کشاورزی و اقتصادی استان است.
وی اضافه کرد: عملیات اجرایی نصب روشنایی فرودگاه پارس‌آباد مغان نیز از مهر ۱۴۰۰ آغاز می‌شود، احداث ساختمان سوخت‌گیری با پیگیری‌های انجام شده تا پایان امسال به اتمام می‌رسد و تجهیز ساختمان از سوی شرکت پالایش و پخش فراورده‌های نفتی به اجرا درمی‌آید.
بهنامجو با بیان اینکه فرودگاه‌های اردبیل و پارس‌آباد مکمل یکدیگر هستند، اظهار کرد: این ۲ فرودگاه در توسعه و رونق اقتصادی و گردشگری استان اردبیل نقش بسزایی خواهند داشت و با توسعه و تجهیز آنها دیگر پروازها کنسل نخواهند شد و امنیت کامل برا رای سرمایه‌گذاران به ارمغان خواهد آورد.
به گفته وی، استانداری اردبیل هماهنگی‌های لازم را با دیوان محاسبات استان و شرکت فرودگاه‌های کشور جهت هزینه‌کرد اعتبارات استانی ابلاغی تا پایان سال‌جاری انجام می‌دهد.
استان اردبیل دارای ۲ فرودگاه در شهرستان‌های اردبیل و پارس‌آباد (مغان) است که در حال حاضر تنها در فرودگاه مرکز استان نسبت به ارائه خدمات اقدام می‌شود.
انتهای پیام/

پژوهشیار