به صورت منطقه‌ای/

چهاردهمین سوگواره هنرهای تجسمی ۷۲ بغض بوم برگزار می‌شود

1400/06/06 - 13:15 - کد خبر: 49711
پوستر

نصر: مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری آذربایجان شرقی از برگزاری چهاردهمین سوگواره هنرهای تجسمی ۷۲ بغض بوم به صورت منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش نصر، مینا نیک رزم صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: فراخوان چهاردهمین سوگواره مجازی و منطقه‌ای هنرهای تجسمی ۷۲ بغض بوم در استان‌های (آذربایجان شرقی، غربی، زنجان و اردبیل) منتشر شده است.
وی افزود: این سوگواره در دو بخش نقاشی و خوشنویسی با موضوعات جلوه‌های ایثار، شجاعت و غیرت یاران امام حسین (ع) در روز عاشورا در بخش نقاشی و همچنین فقرات زیارت عاشورا در بخش خوشنویسی برگزار می‌شود که هنرمندان می‌توانند آثار خود را که در یک سال اخیر تولید کردند، به این سوگواره ارسال نمایند.
مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری استان با بیان اینکه تکنیک تولید آثار آزاد است، ادامه داد: ابعاد اثر حداقل ۵۰ * ۷۰ سانتی متر و حداکثر ۷۰* ۱۰۰ سانتی متر و کادر مربع نیز بلامانع است. همچنین در بخش خوشنویسی نیز رشته (نستعلیق، شکسته نستعلیق و خطوط عربی) مدنظر هنرمندان قرار گیرد.
وی با بیان اینکه آخرین مهلت ارسال آثار برای این سوگواره ۱۰ شهریورماه ادامه داد: جوایز این سوگواره شامل نفر اول لوح تقدیر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر دوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۵ میلیون ریال، نفر سوم لوح تقدیر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و همچنین در هر رشته به ۲ اثر برگزیده (غیر رقابتی) لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵ میلیون ریال تقدیم خواهد شد.
نیک رزم در ادامه اظهار کرد: علاقمندان می‌توانند فایل آثار خود را به همراه مشخصات کامل از طریق آدرس artabriz@yahoo.com ارسال نمایند و در صورت هرگونه سوال به وب سایت حوزه هنری استان به نشانی artabriz.ir مراجعه و یا با شماره تلفن ۳۵۵۵۲۵۵۷ تماس حاصل فرمایند.
انتهای پیام/

پژوهشیار