مدیرعامل تراکتور؛

فوتبال آذربایجان‌شرقی از درآمدهای مس منتفع نیست

1400/06/06 - 11:52 - کد خبر: 49707
جمشید نظمی ادیب

نصر: مدیرعامل باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور تبریز با اشاره به هزینه‌های هنگفت تیم‌داری در کشور، گفت: در حالی که ما در آذربایجان معدن بزرگ مس سونگون را داریم، از درآمدهای آن منتفع نیستیم و در مقابل، تیم‌های کرمانی از این محل هزینه های میلیاردی می کنند.

به گزارش نصر، جمشید نظمی روز شنبه در گفت وگوی مجازی با هواداران تراکتور، افزود: ما نمی‌گوییم که بخش دولتی به باشگاه تراکتور پول بلاعوض بدهد، اما آنها می‌توانند به تراکتور کمک کنند و  به طور مثال مجتمع مس سونگون یا سایر مراکز اقتصادی می توانند در این مسیر وارد عرصه شوند.
به گفته وی در حالیکه مدیران و تصمیم گیرندگان صنایع مس کشور از جمله سونگون همان مدیران مس کرمان و رفسنجان هستند، اما از درآمدهای آن افزون بر ۲۰۰ میلیارد تومان در تیم‌های کرمانی هزینه می‌شود، اما برای آذربایجان و تبریز ریالی هزینه نمی شود. 
نظمی ادامه داد: بر همین اساس تیم‌های دولتی و وابسته به صنایع مس کشور، رقم‌هایی نجومی در حدود ۳۰ تا ۴۰ میلیارد به بازیکنان مختلف پیشنهاد می‌کنند و عملا" تیم های بخش خصوصی را خلع صلاح می کنند.
وی یادآوری کرد: وقتی سیاست اصلی نظام جمهوری اسلامی بر خصوصی‌سازی استوار است، با این قبیل اقدامات، توانی برای رقابت باقی نمی‌ماند و بخش خصوصی هم که وارد این رقابت شود، قطعاً زمین خواهد خورد. 
نظمی با بیان اینکه شعبه صنایع مس در آذربایجان شرقی و ورزقان وجود دارد و می‌تواند اسپانسر باشگاه تراکتور شود و این یک پیشنهاد معقول است، گفت: این پیشنهاد را در حضور فرماندار تبریز مطرح کردم و قرار شد جلساتی با حضور استاندار آذربایجان شرقی در این رابطه برگزار شود تا  بتوانیم در فصل آینده هزینه‌ها را مدیریت و از فشار مشکلات کم کنیم تا فصل موفقی داشته باشیم.
وی بزرگ‌ترین دغدغه بخش خصوصی در فوتبال را وجود تیم‌های دولتی، عنوان و اضافه کرد: این تیم ها پول سرشار وارد فوتبال می‌کنند و وقتی بازیکنی در یک تیم با پول‌های جزئی بازی می‌کند، به او مبالغ وسوسه‌انگیز و سرسام‌آور پیشنهاد می‌کنند که در شرایط باشگاه های خصوصی با مشکل مواجه می‌شود و نمی‌تواند با باشگاه دولتی وارد رقابت شوند. 
مدیرعامل باشگاه تراکتور با اشاره به حواشی روزهای اخیر پیرامون این تیم و تجمع های اعتراضی هواداران در مقابل استانداری و هیات فوتبال استان، گفت: با توجه به دغدغه‌هایی که میان هواداران وجود دارد، متاسفانه شاهد برخی اظهارنظرها و حاشیه‌سازی‌هایی هستیم که با واقعیت هم‌خوانی ندارد و این شایعات به تیم ما لطمه می‌زند. 
نظمی ادامه داد: ما حواشی را رصد می‌کنیم، اما فرصتی برای جوابگویی به تک‌تک آنها نداریم و  اگر دست به چنین اقدامی بزنیم، توان و انرژی‌مان گرفته خواهد شد؛ ما بر روی کار خودمان تمرکز می‌کنیم، اما نمی‌توانیم جزئیات تمامی کارهایی را که انجام می دهیم، اعلام کنیم.
وی اظهار داشت: بخشی از کارهای ما باید در سکوت انجام شود و به همین دلیل از هواداران استدعا دارم از بحث‌های حاشیه‌ای پرهیز کنند تا آرامش به تراکتور برگردد.
نظمی مدعی شد: تیمی قوی و مطمئن برای فصل آینده خواهیم بست و هواداران به تحقق این موضوع شک نکنند، اما کمی حوصله داشته باشند تا ما در آرامش کار خود را انجام دهیم.
تیم فوتبال تراکتور با بیش از نیم قرن سابقه و به عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های ایران و قاره آسیا توسط بخش خصوصی مدیریت می شود و هزینه های کلان تیم داری و دشواری های رقابت با تیم های دولتی برخوردار از بیت المال، تامین هزینه های کلان تراکتور را مشکل کرده است. 
تیم تراکتور فصل گذشته لیگ برتر فوتبال باشگاه های کشور را در غیاب حضور هوداران پرشور خود که در ادبیات فوتبالی کشورمان به «تی تی ها» مشهور هستند، با رتبه چهارمی به پایان برد.
گفته می شود این تیم پرهوادار ایرانی که چندین بار در بازی های مختلف، عنوان یکی از پرطرفدارترین تیم های جهان را از سوی فدراسیون جهانی فوتبال به خود اختصاص داده و پرچم سه رنگ ایران اسلامی را در جهان فوتبال به اهتزار درآورده است، با مشکلات مالی مواجه است و افزون بر ۳۰ میلیارد تومان بدهی دارد.
انتهای پیام/

پژوهشیار