با حضور برندهای معتبر شمالغرب کشور

گردهمایی بزرگان صنعت خرده‌فروشی در «ایران ریتیل شو»

1398/08/05 - 11:26 - کد خبر: 4969
ایران ریتیل شو

نصر: مرکز نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در روزهای نهم تا دوازدهم آبان‌ماه امسال شاهد برگزاری اولین نمایشگاه بین‌المللی مراکز خرید، مجتمع‌های تجاری، رویکردهای نوین صنعت خرده‌فروشی و صنایع وابسته خواهد بود.

به گزارش نصر به نقل از روابط عمومی موسسه تجارت طلایی ،  مهندس شاهرخ کشاورز مدیرمسئول و صاحب”امتیاز ماهنامه تجارت طلایی و مدیر برگزاری اولین نمایشگاه «ایران ریتیل شو»  با اشاره به استقبال چشمگیر شرکت”ها از این دوره اظهار کرد: «با توجه به برگزاری اولین دوره نمایشگاه استقبال از آن و رزرو غرفه”ها بسیار فراتر از تصور ما بود و باعث شد مذاکرات جدیدی با شرکت سهامی نمایشگاه”ها برای افزایش فضا در دستور کار قرار گیرد.»

وی افزود : «تیم اجرایی نمایشگاه با تمام توان در حال آماده”سازی این نمایشگاه است و درصدد هستیم این نمایشگاه را از لحاظ کیفیت و استانداردها در کلاس بالایی برگزار کنیم.»

کشاورز تاکید کرد : شاهد حضور برندهای معتبری از سراسر کشور در این نمایشگاه هستیم . مرکز خرید «لاله پارک تبریز» ، مرکز خرید «اطلس تبریز » و برند شهربازی « قلعه شادی » با دارا بودن شعبات متعدد در مراکز خرید کشور از جمله برندهای شمالغرب کشور هستند که  در این نمایشگاه حضور فعال دارند . 

وی در ادامه اعلام کرد : نمایشگاهی که به”عنوان نخستین تجربه جدی در این زمینه باید بتواند در توسعه شبکه فروشگاه”های زنجیره”ای نقش موثری ایفا کرده و در عین حال نقاط ضعف و قوت خود را در قالب نخستین رویداد در نوع خود به محک تجربه بگذارد.

مدیرمسئول و صاحب”امتیاز ماهنامه تجارت طلایی تصریح کرد : تربیت نیروی انسانی در حوزه”های توزیع مویرگی، توجه به کیفیت خدمات، توجه به رویکردهای نوین این صنعت و تعامل با تجربه”ها و دستاوردهای جهانی در زمینه خرده”فروشی می”تواند بخشی از دستاوردهای این نمایشگاه باشد.صنعت خرده”فروشی در مقیاس جهانی، در مقایسه با کشور ما که صنعت خرده”فروشی مدرن جنبش نوینی از مناسبات فروش در شاکله اقتصاد ملی محسوب می”شود، بسیار عظیم و پیشرفته است.

مدیر برگزاری اولین نمایشگاه «ایران ریتیل شو» در پایان گفت : به همین دلیل اگر برگزاری چنین نمایشگاهی بتواند در وهله اول به شکل”دهی تعامل و ارتباط گسترده با متخصصان جهانی این حوزه منتهی بشود، باید از آن به”عنوان یک عملکرد قابل قبول یاد کرد.

لازم به ذکر است : این نمایشگاه که در تقویم نمایشگاه”های بین”المللی نیز گنجانیده شده است، به همت شرکت تجارت طلایی نیک”روش برگزار می”شود و می”تواند بستری مناسب برای تبادل اطلاعات فنی، بازرگانی و آشنایی هرچه بیشتر صاحبان و مدیران مراکزخرید، مجتمع”های تجاری، فروشگاه”های زنجیره”ای و برندهای برتر صنوف مختلف و صنایع وابسته باشد.انتقال تجربیات داخلی و بین”المللی و همفکری پژوهشگران و دست”اندرکاران صنعت مذکور و شرکت”های فعال در این حوزه از جمله اهدافی است که برگزارکنندگان این رویداد می”توانند در نخستین تجربه خود به آن توجه ویژه”ای داشته باشند.

افزودنی است : آنچه در حال حاضر صنعت خرده”فروشی در قالب فروشگاه”های زنجیره”ای مدرن باید به آن توجه کند می”تواند شامل چابک”سازی سیستم”ها و آموزش نیروی انسانی با هدف توجه به سلیقه”های متنوع مشتریان و نظارت جامع بر تمام جزئیات باشد.

استفاده از سیستم”های کنترل کیفی محصول عرضه شده و در نهایت ایجاد فضای تفریحی، برای گذراندن مدت بیشتری از وقت مشتریان در محوطه فروشگاه”ها و جلب رضایت مراجعان در زمره اولین اهدافی است که می”تواند هنگام برگزاری چنین رویدادهایی مورد توجه فعالان این حوزه قرار گیرد.

نباید فراموش کرد که خرده”فروشی کار ساده”ای نیست و باید بر اساس الگوهای بومی”شده و به”روزرسانی استانداردهای تعریف”شده جهانی صورت گیرد.

انبوه شکست”های موجود در حوزه خرده”فروشی که باعث بی”ثمر ماندن تلاش بسیاری از دست”اندرکاران این حوزه حتی در کشورهای توسعه”یافته شده است، خود گویای اهمیت به”روزرسانی داده”ها در حوزه خرده”فروشی”های مدرن است که می”تواند در قالب برگزاری چنین نمایشگاه”هایی محقق شود.

فروشگاه”های زنجیره”ای خرده”فروشی درواقع برآمده از تحولات رخ”داده در عرصه تجارت جهانی و دگرگونی در اصول اقتصادی و حرکت به سمت اقتصاد بازار است که خود متکی به بهبود استانداردهای زندگی در عصر جدید است.

در واقع آنچه در رویدادهای مرتبط با خرده”فروشی در کشور ما حائز اهمیت است تلاش برای فرهنگ”سازی و متناسب”سازی الگوهای زیست ایرانی با معیارهای استاندارد جهانی است. فرآیندی که می”تواند در شرایط آرمانی (اما ممکن) به جهانی”سازی خرده”فروشی ایرانی نیز منتهی شود.

به هر روی برگزاری چنین نمایشگاه”هایی اگر بتواند با تعامل جهانی قابل قبولی همراه بوده و متناسب با عنوان بین”المللی خود منشاء تحولات مثبت باشد، می”تواند منجر به بهینه”سازی استراتژی”ها و رویکردهای بومی در آینده شود.

اگر قبول داشته باشیم که صنعت خرده”فروشی در جهان با ارزشی بیش از هفت میلیارد دلار به بلوغ کامل رسیده است، این صنعت در کشور ما در حقیقت در وضعیت جنینی خود قرار دارد، چراکه این صنعت در جهان سابقه”ای بسیار دیرینه دارد و در این حوزه پیشتاز است.

انتهای پیام/

پژوهشیار