رشیدی در گفتگو با «نصر» تاکید کرد؛

لزوم انتخاب شهردار تبریز فارغ از قبیله گرایی سیاسی/ تبریز خاستگاه مدیران بزرگ ملی

1400/06/05 - 22:58 - کد خبر: 49678
روح الله رشیدی

نصر: عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص برخی انتقادات در خصوص عدم حضور مدیران در سطح ملی بین کاندیداهای مطرح برای تصدی پست شهرداری تبریز، گفت: منتقدان این موضوع را دلسوزانه مطرح می کنند و به دلسوزی این بزرگواران اطمینان دارم، اینکه اسامی بزرگی برای شهرداری تبریز مطرح شوند، توجه کنیم که این اسامی بزرگ همان کسانی اند که از تبریز به مدیریت های ملی رسیده اند.

به گزارش نصر، "روح اله رشیدی" در خصوص فرایند انتخاب شهردار تبریز، افزود: اصل این موضوع که کاندیداهای شهرداری تبریز به صورت علنی برنامه های خود را در حضور مردم و نمایندگان مردم در شورا ارائه کنند، سطح جدیدی از تحول بود که اثرات خوب آن را در میان مدت خواهیم دید و این سبب خواهد شد تا سطح مدیریت ها در میان مدت و بلند مدت ارتقاء پیدا کند و این به نفع مردم و توسعه شهر و کشورمان است.
 
وی در خصوص ارزیابی برنامه های ارائه شده توسط کاندیداهای تصدی پست شهرداری کلان شهر تبریز نیز گفت: برنامه های کاندیداهای شهرداری تبریز نقاط ضعف و قوت مختلفی داشت که در میان آن ها سه چهار نفر بودند که مشخص بود معضلات شهری تبریز زمان زیادی است که دل مشغولی آنهاست و اشراف مناسبی نسبت به مشکلات داشته و به همین نسبت هم برنامه های اجرایی مناسبی ارائه کردند.
 
رشیدی با تاکید بر اینکه توانایی اجرایی کردن برنامه ها و ایده های مطرح شده توسط کاندیداهای انتخاب شهرداری تبریز مورد توجه ماست، ادامه داد: این عزیزان سعی کرده بودند که اولویت ها و ضرورت های مهم تبریز مانند بحث حاشیه نشینی و ساماندهی نیروی انسانی شهرداری تبریز را مورد توجه قرار دهند.
 
وی افزود: موضوع اقتصاد پایدار شهری و توسعه حمل و نقل عمومی و اینکه باید بند ناف درآمد شهرداری از تراکم فروشی قطع شود، از نقاط قوت برنامه های ارائه شده تعدادی از کاندیداهای مطرح شده برای تصدی پست شهرداری تبریز بود که مورد توجه اعضای شورا قرار گرفت.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: در موضوع های فرهنگی و اجتماعی متاسفانه شاهد ارائه برنامه های خوبی نبودیم و برنامه ریزی در این زمینه و نیز موضوع ورزش همگانی برنامه های پخته ای ارائه نشد.
 
رشیدی در مورد نحوه انتخاب شهردار تبریز از میان کاندیداهای مطرح، افزود: فکر می کنم در این زمینه شاهد اجرای ماده 72 باشیم که هر عضو شورا به دو کاندیدا رای خواهد داد، که در نهایت سه الی چهار کاندیدا جهت بررسی نهایی و انتخاب شهردار آینده تبریز انتخاب خواهند شد.
 
وی با تاکید بر برنامه محوری و توجه به تعهد و تخصص شهردار منتخب شورا، گفت: من مصرترین عضو شورا برای طرح برنامه های کاندیداهای شهرداری تبریز بودم و این برنامه محوری خارج شعارزدگی بود، بنده حتی کاندیدایی که خودم معرفی کرده بودم را اصرار داشتم که برنامه اجرایی ارائه کند. ما نباید به دنبال شهردار مطیع باشیم، بلکه شهردار تبریز باید منافع شهر را در عملکردهای خود در نظر بگیرد.
 
رشیدی در خصوص برخی انتقادات در خصوص عدم حضور مدیران در سطح ملی بین کاندیداهای مطرح برای تصدی پست شهرداری تبریز، گفت: منتقدان این موضوع را دلسوزانه مطرح می کنند و به دلسوزی این بزرگواران اطمینان دارم، اینکه اسامی بزرگی برای شهرداری تبریز مطرح شوند، توجه کنیم که این اسامی بزرگ همان کسانی اند که از تبریز به مدیریت های ملی رسیده اند. توجه کنید که عنوان های بزرگ پوسته هستند، فرض کنید فلان گزینه شهرداری را که نمی پسندیم، هفته بعد معاون فلان وزیر شد، آنگاه خواهیم پسندید؟ ما در انتخاب شهردار تبریز نباید قواره اسمی را در نظر بگیریم، بلکه باید به توانایی های آن ها توجه کنیم.
 
وی ادامه داد: هر چند من این موضوع را رد نمی کنم، اما ممکن است این دیدگاه که باید شهردار تبریز باید از بین مدیران نامدار ملی انتخاب شود، دست ما را در انتخاب شهردار اصلح ببندد.
 
این عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان گفت: از اعضای شورا خواهش می کنم فارغ از بحث های اقلیت و اکثریت، در انتخاب شهردار به برنامه های ارائه شده توجه کنند و اگر روزی از آن ها پرسیده شد که چرا به فلان نفر رای دادید بتوانند از رای خود دفاع کنند تا انشاالله در پیشگاه مردم روسفید باشیم. ما باید قبیله گرایی سیاسی و... در انتخاب شهردار تبریز را رها کنیم و اجازه دهیم برنامه و توانمندی ها جای خود را در انتخاب مدیران بگیرد و آیندگان هم از این روند پیروی کنند.
 
انتهای پیام/

پژوهشیار