مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان؛

۱۲۰ خودرو در مسیر نوردوز - ارمنستان متوقف هستند

1400/06/05 - 22:39 - کد خبر: 49677
ترانزیت، صادرات

نصر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی، گفت: به دنبال مسدود شدن جاده گوریس - قاپان توسط جمهوری آذربایجان به عنوان بخشی از مسیر ارتباطی ایران و ارمنستان که در خاک آذربایجان قرار دارد، بیش از ۱۲۰ خودروی باری و مسافری کشورمان در این مسیر متوقف شده اند.

به گزارش نصر، اورجعلی علیزاده روز جمعه در گفت و گویی اعلام کرد: این مسیر زمینی به دنبال تشدید اختلافات دو کشور ارمنستان و جمهوری آذربایجان، توسط طرف آذربایجانی بسته شده است.
وی با اشاره به رایزنی های صورت گرفته در این خصوص اعلام کرد: شامگاه پنجشنبه مقامات مرزبانی کشورمان با طرف آذربایجانی نشستی را برای بررسی این موضوع و یافتن راهکار ممکن در این زمینه برگزار کردند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: به دنبال این اقدام ۱۲۰ خودروی باری و چهار اتوبوس مسافری کشورمان در این مسیر متوقف شده اند و امکان بازگشت به خاک ایران و یا ادامه مسیر به سمت ارمنستان را ندارند که از این تعداد ۷۰ کامیون از ایران به سمت ارمنستان در حال حرکت بودند و بیش از ۵۰ کامیون نیز از مبدأ ایروان به سمت کشورمان خارج شده بودند.
علیزاده خاطرنشان کرد: با توجه به مشکل پیش آمده در حال حاضر از تردد خودروها از مرز نوردوز به سمت ارمنستان جلوگیری می شود تا نتیجه رایزنی ها و پیگیری ها در این خصوص مشخص شود و از رانندگان و مسافرانی که قصد تردد از این مسیر را دارند، درخواست می شود تا حل مشکل به وجود آمده از حرکت به سمت پایانه مرزی نوردوز خودداری کنند.
جاده گوریس _ قاپان به سمت ارمنستان توسط نیروهای کشور آذربایجان مسدود شده است و مسافران و کامیون‌های حامل کالا قبل از عزیمت به مرز "نوردوز" در آذربایجان شرقی از باز بودن مسیر در ارمنستان اطمینان حاصل کنند.
گمرک نوردوز در ۶۵ کیلومتری شهر جلفا و در حاشیه رودخانه ارس قرار دارد که تنها مرز مشترک با کشور ارمنستان نیز به‌شمار می‌رود و  رویه گمرکی جاری در آن نیز به صورت ترانزیت داخلی و خارجی است و به دلیل عدم وجود انبار مسقف، کالاها به صورت ترانشیت و ترانزیت صادر می‌شوند.
انتهای پیام/

پژوهشیار