وزیر بهداشت؛

اکثر نیاز دارویی کشور از سوی شرکت‌های داخلی تامین می‌شود

1400/06/05 - 19:09 - کد خبر: 49670
بهرام عین اللهی

نصر: وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه نیاز کشور به داروهای وارداتی بسیار کم است گفت: اکثر نیاز دارویی کشور از سوی شرکت های داخلی تامین می شود که این موضوع باعث افتخار است.

به گزارش نصر، بهرام عین اللهی روز جمعه در حاشیه بازدید از داروخانه امام جعفر صادق اهواز ضمن تبریک روز داروساز افزود: صنعت داروسازی کشور بعد از انقلاب شکوفایی درخشانی داشته ضمن اینکه یروی انسانی، افراد دانشمند و متبحر زیادی در این بخش در کشور داریم همچنین شرکت های داروسازی بسیار خوبی در کشور جود دارد که بسیاری از نیازهای داخل را تامین می کنند.
وی افزود: سیاست ما در دولت آینده با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که به رونق تولید داخلی تاکید دارند، حمایت از کارخانه‌های داروسازی داخل کشور است. نیروهای داخلی از علم ودانش خوبی برخوردار هستند اما نیاز به کمک بیشتری دارند لذا باید به سمتی برویم که دیگر نیازی به داروهای وارداتی نداشته باشیم.
وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: داروسازان کشور این توانمندی را دارند که در تامین دارو به ما کمک کنند. هر کسی که علم و دانش لازم را داشته باشد و برابر مقررات بخواهد شرکت دانش بنیان تاسیس کند از او استقبال می کنیم تا بتوان از این طریق نیاز کشور را برطرف کرد.
وی همچنین افزود: برخی از داروهای بسیار پیشرفته از سوی جوانان علاقه مند و متخصص در کشور تولید می شوند که بعضا در درمان کرونا نیز مفید هستند.
عین اللهی گفت: امیدواریم این حرکت جهادی و ارزشمند الگویی برای همه دانشکده های داروسازی و دانشمندان کشورمان باشد تا به خودکفایی برسیم.
اکنون ۲۰ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۲ شهرستان نارنجی و پنج شهرستان زرد کرونایی هستند.
تاکنون یک میلیون و ۵۰۰ هزار دز واکسن در خوزستان تزریق شده است.
رییس جمهوری صبح روز جمعه در نخستین سفر استانی کابینه سیزدهم، برای بررسی مشکلات خوزستان از طریق فرودگاه بین‌المللی شهید قاسم سیلمانی وارد اهواز شد.
رییس جمهوری را در این سفر جمعی از اعضای کابینه از جمله وزرای نیرو، کشور، جهاد کشاورزی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، و رییس سازمان برنامه و بودجه همراهی می‌کنند.
 انتهای پیام/

پژوهشیار