وزیر صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد:

رسیدگی به تنظیم‌بازار و رفع موانع تولید دراولویت برنامه‌های وزارت صنعت

1400/06/04 - 21:08 - کد خبر: 49650
سیدرضا فاطمی امین

نصر: وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: توجه به تنظیم بازار، صادرات و رفع موانع تولید از برنامه‌های کوتاه‌مدت و اولویت‌های اصلی است.

به گزارش نصر، «سیدرضا فاطمی‌امین» در نخستین حضور در وزارتخانه اظهار داشت: در همین آغاز راه ۳۶ پروژه تحولی تعریف شده است که به‌ موازات برنامه‌های کوتاه‌مدت اجرا خواهد شد.
وی، رسیدن به یک ساختار و ساز و کار موثر در مدیریت صنعت و معدن را از اهداف این وزارتخانه دانست و تصریح کرد: تکمیل سامانه جامع تجارت به عنوان یکی از برنامه‌های مهم وزارتخانه است زیرا تکمیل این سامانه امکان رصد جریان تولید و توزیع کالا را فراهم می‌آورد و امکان پیش‌بینی و اخذ تصمیمات به موقع را ایجاد می‌کند.
فاطمی‌ امین با تاکید بر اینکه از امروز همزمان با آغاز کار خود، جلسات متعدد و مرتبط با حوزه صنعت را برگزار خواهد کرد، گفت: با توجه به اهمیت تعامل دو وزارت صنعت و جهاد کشاورزی در حل مسائل مربوط به تنظیم بازار، جلسه‌ای با وزیر جهاد کشاورزی در دستور کار قرار دارد و با همکاری قوی، بسیاری از مسائل رفع خواهد شد.
وی، به اهمیت کسب و کار و بخش غیردولتی در حوزه تولید، تجارت و صادرات اشاره کرد و افزود: بخش خصوصی، کسب‌وکار و بنگاه‌های اقتصادی نقش اصلی را در حوزه تولید و تجارت دارند و اگر نگران تولید، اشتغال، سرمایه‌گذاری هستیم، باید به این بخش‌ها توجه شود دولت باید تلاش کند شرایط و الزامات مورد نیاز برای فعالیت آن‌ها را فراهم کند.
وزیر صنعت با بیان اینکه دولت همراه و شریک بخش خصوصی است، اظهار داشت: دولت و بخش خصوصی هر دو در یک سو هستند و دولت با مشخص کردن اولویت‌ها سعی می‌کند از بخش خصوصی بخواهد تا متناسب با این اولویت‌ها برنامه‌ریزی کنند و در مرحله بعد از ان‌ها در تحقق این اهداف حمایت شود و تلاش کنیم تا هماهنگی بین اهداف بخش خصوصی و اولویت‌های ملی ایجاد کنیم و دولت بیشتر نقش تسهیل‌گری، تنظیم‌گری، اولویت‌گذاری را داشته باشد.
وی، از اجرای پروژه سامانه قواعد و مجوزها از هفته آینده خبر داد و تصریح کرد: در قالب این سامانه تمام مجوزهای صادر شده در بخش‌های صنفی، صنعتی معدنی و تجاری بازنگری خواهند شد به دنبال این هستیم تا حد امکان مجوزها را از حالت پیشینی به پسینی تبدیل کنیم و تلاش می‌کنیم از آیین نامه‌های خلق‌الساعه که محیط کسب و کار را آشفته می‌کند، جلوگیری کنیم و این در راستای تسریع اقدامات و برنامه‌های هیات مقررات‌زدایی وزارت اقتصاد است.
براساس این گزارش، رییس جمهوری روز چهارشنبه (۲۰ مرداد) فهرست وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم را تقدیم مجلس شورای اسلامی کرد و بررسی صلاحیت وزرای کابینه سیزدهمین دولت جمهوری اسلامی از صبح روز شنبه (۳۰ مردادماه) در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
روز گذشته (۳ شهریورماه) ۱۸ وزیر پیشنهادی دولت سیزدهم از مجلس شورای اسلامی رای اعتماد گرفتند.
انتهای پیام/

پژوهشیار