معاون پارلمانی رئیس جمهوری؛

مشکلات کشور، دلیل برگزاری جلسه هیات دولت در روز پنجشنبه است

1400/06/03 - 23:39 - کد خبر: 49607
عکس

نصر: معاون پارلمانی رئیس جمهوری به جلسه روز پنجشنبه هیات دولت اشاره کرد و گفت: چون به هر حال کشور با مشکلاتی هم در بحث سلامت و هم در بحث مسائل اقتصاد و معیشت مردم درگیر است، فردا روز کاری خواهد بود که این نشان عزم و اراده و نشاط و انگیزه دولتمردان است که با جدیت کار را آغاز کنند.

به گزارش نصر، سید محمد حسینی چهارشنبه شب با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر، درباره رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کابینه سیزدهم، افزود: مجلس شورای اسلامی هفته بسیار پرکاری را داشت و همین طور وزرای پیشنهادی هفته قبل نیز در کمیسیون ها حضور پیدا کرده بودند اما از روز شنبه هفته جاری یک کار نفس گیر و پی در پی شروع شد و در این هفته در مجلس موافقان و مخالفان همگی صحبت کردند و نظرات کمیسیون ها گفته می شد.
او ادامه داد: در مجموع وزار توانستند که نظر کمیسیون ها را جلب کنند و تنها در دو سه مورد بود که مخالف بودند، البته مخالفت های جدی هم وجود داشت و حتی این بار شما شاهد بودید که با وزیر اطلاعات چند نفر مخالف صحبت کردند اما در ادامه که پاسخ ها داده شد توضیحات قانع کننده بود و توضیحاتی که رئیس جمهوری در ابتدا ارائه کردند و به ویژه این سخنان پایانی او خیلی موثر بود.
حسینی گفت: رئیس جمهوری خیلی قاطع بیان کردند که خیال شما راحت باشد، ما از مراجع ذیربط استعلام کردیم و مشکل و حتی شائبه ای وجود ندارد چون گاهی اوقات برخی مطالب درباره مسائل مالی در مورد سابقه افراد مطرح می شد و رئیس جمهوری با قاطعیت این را نفی کردند و نمایندگان هم اطمینان پیدا کردند و رای بسیار بالایی دادند و خوب است که دوستان آرا این دوره را با دوره های قبل مقایسه کنند.
وی افزود: به طور مثال آرای وزرایی  مثل وزیر دادگستری، وزیر دفاع، وزیر امور خارجه، ویزر کشور و همین طور وزیر میراث فرهنگی بسیار بالا بود اما باید دقت داشت که در مجموع اینطور نبود که مجلس بدون بررسی دقیق بیاید و موافقت کند، آنها خیلی با دقت بررسی کردند، ایرادها و اشکال ها را گفتند و برنامه ها را زیر ذره بین بردند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری ادامه داد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی همچنین از سابقه وزاری پیشنهادی جوان پرسش کردند و گفتند که چگونه می خواهند مسوولیت این کار مهم را برعهده بگیرند، یا درباره کسانی که یک مقدار سن بالایی داشتند گفتند شاید اینها دیگر آن انگیزه و نشاط گذشته را نداشته باشند، اما وقتی که توضیحات داده شد مجلس قانع شد و رای خوبی داد اما درخصوص یک نفر هم از ابتدا تا حدودی مشخص بود که امکان رای آوری او کمتر است و می گفتند که او سابقه مدیریت ندارد و در آموزش و پرورش نبوده است و اشکالات اینچنینی که مطرح می شد.
حسینی در ادامه درخصوص معرفی وزیر آموزش و پروش به مجلس نیز، گفت: اکنون گفت وگوها آغاز شده و چه بسا امشب و یا نهایت فردا سرپرست جدید وزارت آموزش و پورش معرفی می شود یعنی در اولین فرصت سرپرست معرفی می شود و بنا نیست تعللی صورت پذیرد و در ادامه نیز فرصت است که وزیر پیشنهادی بعدی به مجلس معرفی شود چرا که ما در آغاز سال تحصیلی هستیم و باید این کار با سرعت صورت بگیرد.
وی افزود: خوشبختانه در مورد هر وزارتخانه چند گزینه قبلا مورد بررسی قرار گرفته و به همین خاطر می توان از گزینه های دیگری که بودند استفاده شود و یا حتی افراد جدیدی مورد بررسی قرار گیرند.
معاون پارلمانی رئیس جمهوری همچنین به جلسه فردای هیات دولت اشاره کرد و گفت: فردا دولت در مرقد امام راحل حضور پیدا می کند و پس از تجدید عهد و پیمان با آرمان های امام راحل و شهدا، در ادامه اولین جلسه دولت سیزدهم با حضور وزرای جدید برگزار می شود.
حسینی افزود: همانطور که می دانید زمان برگزاری جلسات دولت، یکشنبه ها و چهارشنبه ها است اما برای اینکه وقفه ای ایجاد نشود روز پنجشنبه روز کاری خواهد بود که این نشان عزم و اراده و نشاط و انگیزه دولتمردان است که با جدیت کار را آغاز کنند چون به هر حال کشور با مشکلاتی هم در بحث سلامت و هم در بحث مسائل اقتصاد و معیشت مردم درگیر است و به همین دلیل باید با جدیت و سرعت کار آغاز شود.
او گفت: در مجموع به نظر می رسد که کابینه ترکیب خوبی دارد چرا که هم جوانان فعال صاحب فکر و اندیشه در آن حضور دارند و هم افراد با تجربه و کارآمد که ان شاالله کارهای بزرگی انجام خواهد شد و آن برنامه تحولی که نوشته شده؛ یکسری اقدام های کوتاه مدت و یک مقدار بحث های میان مدت و دراز مدت همگی عملیاتی و اجرا خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار