خبر/

بابایی اقدم و رنجبر نیز برنامه های خود را برای تصدی سمت شهرداری تبریز ارائه کردند

1400/06/02 - 22:42 - کد خبر: 49545
عکس

نصر: هشتمین جلسه علنی شورای شهر تبریز با موضوع بررسی برنامه‌ی کاندیداهای سمت شهرداری تبریز، با حضور رئیس و اعضای شورای شهر عصر امروز در عمارت ساعت تبریز برگزار شد.

به گزارش نصر، عباس رنجبر کاندیدای تصدی‌گری شهرداری تبریز، برنامه خود را به اعضا شورای اسلامی شهر تبریز در صحن علنی شورا ارائه کرد.
عباس رنجبر در پاسخ به سوال سید کاظم زعفرانچیلر در خصوص بحث ورزش و گردشگری گفت: مکان های مختلفی را در سطح شهر به عنوان مراکز توریستی تفریحی در نظر داریم که مشخص خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه درخصوص پارک های گردشگری در دنیا مکان های خاصی تعبیه شده گفت: مثلا در ایتالیا محل هایی برای پخت پاستا در نظر گرفته‌اند که گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند. 
این کاندیدای شهرداری تبریز با بیان اینکه به ورزش محلات و همگانی اعتقاد دارم، افزود: ورزش قهرمانی  استعدادیابی باید بر اساس ماده ۵۵ قوانین شهرداری در نظر گرفته شود که در این راستا برنامه‌ هایی در نظر گرفته‌ایم.
وی در پاسخ به سوال یاسین بجانی سخنگوی شورای شهر تبریز در خصوص ریز پهنه‌بندی تبریز و مشکلات شهر در این زمینه گفت: ریز پهنه بندی در تبریز مطالعه نشده و مطالعات نوع خاک، ژئوفیزیک و ارزیابی آثار اجتماعی ناشی از زلزله و … نیز مشخص نشده و من فقط در خصوص موارد و برنامه‌ی پیشگیری صحبت کرده‌ام که مربوط به جان شهروندان است.
این کاندیدای شهرداری تبریز با اشاره به اینکه یکی از اقداماتی که در گذشته انجام داده بر اساس مصوبه‌ی دولت بوده گفت: من نشان دادم که مهم نیست قبلا چه اقداماتی را انجام داده‌ای بلکه مهم بودن و نبودن در آن سمت و همچنین مثمر ثمر بودن است‌.
وی با بیان اینکه سالن های ورزشی شهرداری  در زمان های بحران مورد استفاده قرار گرفته اما پیش از آن در مسیر ورزش مورد بهره برداری هستند، گفت: برای مدیریت بهره‌وری در این سالن ها باید برنامه‌ریزی کرد.
وی در پاسخ به سوال پرویز هادی، عضو شورای شهر تبریز در خصوص برنامه‌ های وی برای کاهش بار ترافیک محدوده‌ی مرکزی تبریز و ساماندهی دست فروشان گفت: پالایش شهر و کاهش سفر به مرکز شهر موجب کاهش دستفروشان می‌شود.
عباس رنجبر در خصوص ساماندهی دست فروشان گفت: برای ساماندهی دستفروشان باید محل هایی تعبیه شود تا ساماندهی کنیم چرا که این افراد باید درآمد داشته باشند.

برنامه ارائه شده توسط عباس رنجبر
فریدون بابایی اقدم، دیگر کاندیدای تصدی گری شهرداری تبریز، برنامه‌ی خود را به اعضا شورای اسلامی شهر تبریز در صحن علنی شورا ارائه کرد.
فریدون بابایی اقدم با بیان اینکه شهرداران قبلی از جمله قاسم خان والی، ارفع الملک، دکتر وارسته، سردا نوین ها و درویش‌زاده ها نباید فراموش شوند، افزود: امیدوارم بر اساس عملکرد خود، حرمت این جایگاه را حفظ کنیم‌.
وی در پاسخ به سوال سید کاظم  زعفرانچی‌لر در خصوص ایجاد پیست دوچرخه سواری در میدان چایی تبریز گفت: کارهایی که قبلا در میدان چایی صورت گرفته از جمله احداث محل ورزشی، اشتباه بوده و ما از حریم میدان چای برای بحث دوچرخه سواری استفاده می‌کنیم.
بابایی اقدم در پاسخ به سوال احد صادقی دبیر شورای اسلامی شهر درخصوص برنامه هایی برای آلودگی هوای تبریز گفت:️برای این موضوع باید سازمان محیط زیست را پای کار آورد و قبلا تعیین سهم آلایندگی بین شهرداری، دستگاه ها و واحدهای صنعتی محل چالش بود که باید این چالش ها نیز رفع شود. 
وی در پاسخ به سوال روح الله رشیدی مبنی بر اینکه برآورد مالی برای پروژه های بزرگ از کدام محل ها تامین می‌شود، افزود:️ بازنگری در سیاست های تولید درآمد مدنظر بوده و نوسانات اقتصادی را در نظر خواهیم گرفت.
این کاندیدای شهرداری تبریز افزود: برخی پروژه ها را می‌توان به ارزش افزوده تبدیل کرد و بیزینسی کردن املاک از طریق اعمال شفافیت، یکی از منابع درآمد خواهد بود.
بابایی اقدم در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی انتصاب مدیران و دستورالعمل انتصاب گفت: در معاونت برنامه ریزی چهار چوبی تعیین شد و آیین‌نامه‌ی انتصابات بر اساس سوابق است و تک‌به‌تک پست های کلیدی در این آیین‌نامه متصور شده و به صورت لایحه در صحن شورا می‌توان اصلاحی نیز اضافه شود.
وی همچنین در پاسخ به سوال روح الله رشیدی عضو شورای اسلامی شهر در خصوص مسائل مالی و تامین بودجه گفت: برنامه چهارساله در دوره‌ی قبل تدوین شده است و اگر بودجه امروز نسبت به چهارسال آینده بماند، چهار برابر می شود.
وی با بیان اینکه بازنگری پروژه ها و سهم مشارکت در نظر گرفته شده است، گفت: ۲۵۰ هکتار پروژه‌ی طرح گردشگری سد امند برای شهرداری است و همچنین طرح جامع گردشگری وجود داشته که مطمئن هستیم اگر استارت پروژه های مشابه باشد، ارقام تامین می‌شود.
محمد حسن اسوتچی، عضو شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه از زمان قدیم کمربند سبز برای تبریز متصور بود و بسیاری پروژه های دیگر که هیچگاه اجرا نشد و چندین دوره نیز خود شما در شورا حضور داشتید و جزو اکثریت بودید اما اقدامی انجام نگرفت گفت: چگونه است که از  عدالت شهری سخن گفته می‌شود و برخی موضوعات همچون خدمات رسانی به روستای اوغلو و برخی استخدام ها در شهرداری وجود داشت، پس لطفاً نظرات خود را در این زمینه ها اعلام‌کنید.
فریدون بابایی اقدم در پاسخ به این سخنان با بیان اینکه من به عنوان کاندیدای شهرداری در اینجا هستم نه عضو شورا که اگر اینگونه باشد شخص آقای اسوتچی نیز باید به برخی مسائل توضیح دهند و در این دوره نیز بنده همواره تلاش کرده‌ام اتحاد اعضا حفظ شود.
وی در پاسخ به سوال محمد حسن اسوتچی در خصوص پروژه ۴۵ متری انقلاب گفت: این طرح یک طرح مصوب است و در سال ۹۱ تصویب شده  که اگر ایرادی وجود داشته به عهده‌ی معاونت شهرسازی شهرداری و راه و شهرسازی است که متولیان پروژه بودند.
وی افزود: بارها از طرف کمیسیون شهرسازی از شهرداری خواستیم که کد های ارتفاعی پروژه را اعلام کنند اما این کار انجام‌نشده و شهروندان به ناچار با اطلاعات موجود اقدام به ساخت و ساز می‌کنند.
بابایی اقدم در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه‌ی احیای میدان حکومتی تبریز که از برنامه های اعلامی خود است، گفت: چگونه است که در اصفهان میدان امام علی با هزینه های هزار میلیاردی اجرا می‌شود اما در تبریز نمی‌توان، پس باید این مسائل حل شود.
وی در خصوص تملک و بازسازی بافت حاشیه نشین شهر تبریز گفت: در برخی محلات امکان درجاسازی وجود ندارد و باید به محل دیگری انتقال داده شوند که شهرک جوانان یکی از گزینه ها است اما اگر نشد جاهای دیگری باید مدنظر باشد.
این کاندیدای شهرداری تبریز در پاسخ به سوالی در خصوص ارائه‌ی خدمات به روستای اوغلو گفت: این روستا و هشت روستای دیگر در شورای چهارم طرح جامع شهر تبریز بررسی شد و در سال ۹۵ در شورای عالی شهرسازی ۹ روستا به تبریز الحاق شد و به استانداری ابلاغ شد و یکی از دلایل ابلاغ اوغلو نیز مهاجر پذیر بودن سر ریز جمعیتی تبریز است.
بابایی اقدم افزود: چون این روستا ها به تبریز الحاق شده‌اند، مقرر شد شورا های وقت این روستا ها دعوت شود و نیازهای خود را از سال ۹۵ تا۱۴۰۰ بیان کنند و سالانه نیز توسط شورا به این روستاها اعتبار اختصاص داده می‌شود و در دوره‌ی چهارم نیز در این روستا ها انتخابات شورای شهر تبریز برگزار شده است که اگر ریالی بیشتر از بودجه‌ی مصوب هزینه شده، باید جوابگو باشند.
فریدون بابایی اقدم در پاسخ به سوال محمد حسن اسوتچی در خصوص استخدام های بدون ضابطه در شهرداری تبریز با بیان اینکه ورود نیرو نه تنها در شهرداری تبریز بلکه در سایر شهرها نیز به دلیل نبود آزمون استخدامی و با استخدام با سفارش انجام شده است، گفت: فرزند آقای اسوتچی در شهرداری با سفارش استخدام شده است و یا آیا همکار خودمان آقای صادقی با آزمون وغرد شهرداری شده یا با سفارش شخصی در شهرداری استخدام شده و من منکر استخدام‌ افراد در شهرداری نیستم اما اینها به دلیل نبود آزمون استخدامی است و اگر فرزند آقای اسوتچی الان در شهرداری است باید استعفا دهد.
محمد حسن اسوتچی نیز در پاسخ به این سخنان گفت: پسر من توسط آقای باغبان در شهرداری استخدام شده و من دخالتی در این موضوع نداشته‌ام و اگر سایر افرادی که با سفارش وارد شهرداری شده‌اند، باید استعفا دهند و فرزند من هم استعفا می‌دهد.
رسول برگی رئیس شورای اسلامی شهر تبریز نیز با دعوت حاضرین به آرامش، خواستار رعایت عدالت زمانی شد و از فریدون بابایی اقدم نیز خواست در زمینه موضوعات فرهنگی برنامه های بیشتری را با هماهنگی صاحب نظران به برنامه های خود اضافه کند.
بنا به این گزارش، سایر کاندیداهای سمت شهرداری تبریز نیز طی جلسات فوق العاده بعدی، برنامه های خود را ارائه داده و پاسخگوی سوالات اعضای شورای شهر خواهند بود تا درنهایت یک نفر بعنوان شهردار کلانشهر تبریز انتخاب شود.
براساس این گزارش بابایی اقدم، رنجبر، هوشیار، منجم، مدبر، جعفری‌آذر، فاتح و سلیمانی گزینه های نهایی برای سمت شهرداری تبریز هستند که در صورت احراز صلاحیت این افراد از سوی مراجع ذی ربط، یکی از این هشت نفر با انتخاب اعضای شورا شهردار کلانشهر تبریز خواهد شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار