استاندار آذربایجان شرقی؛

یک هزار و ۱۷۹ طرح به مناسبت هفته دولت در آذربایجان شرقی افتتاح می‌شود

1400/06/02 - 15:42 - کد خبر: 49530
محمدرضا پورمحمدی

نصر: استاندار آذربایجان شرقی از افتتاح یک هزار و ۱۷۹ طرح عمرانی، خدماتی و اقتصادی با صرف اعتبار ۳۴۰۰ میلیارد تومان همزمان با هفته دولت در استان خبر داد.

به گزارش نصر، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در گفت و گویی با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیگر شهدای دولت، اظهار داشت: در بخش صنعت ۱۲۸ طرح صنعتی و سرمایه گذاری با هزینه ۲ هزار و ۲۵۶ میلیارد تومان و ۱۵ طرح عمرانی با هزینه کرد ۵۴ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز ۴۸ طرح با اعتبار ۱۲۹ میلیارد تومان افتتاح می شود که از این تعداد ۲۰ طرح عمرانی و ۲۸ طرح تولیدی است.
پورمحمدی با اشاره به افتتاح طرح های مختلف عمرانی دیگر، افزود: در بخش برق ۳۶۵ طرح با ۳۶۶ میلیارد تومان هزینه ، ارتباطات و فناوری ۱۲۹ طرح با اعتبار ۱۴۵ میلیارد تومان، آموزش و پرورش ۴۶ طرح با هزینه کرد ۳۹ میلیارد تومان و آب­ رسانی و آب و فاضلاب ۲۰ طرح با اعتبار ۷۶ میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی گفت: چهار طرح در بخش بهزیستی و بهداشت و درمان با ۱۵ میلیارد تومان هزینه، ۱۹ طرح راه و راهداری ۸۲ میلیارد تومان، ۴۳ طرح در بخش عمران شهری با ۱۳۳ میلیارد تومان و ۱۹۰ طرح در بخش عمران روستایی با ۲۹ میلیارد تومان افتتاح می شود.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: در این هفته یک طرح در حوزه نفت با اعتبار ۶۵ میلیارد تومان و سه طرح حفاظت و کنترل خاک با اعتبار یک میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
وی اظهار کرد: در حوزه میراث فرهنگی یک طرح عمرانی با اعتبار پنج میلیارد تومان و ۶ طرح سرمایه گذاری با هزینه کرد پنج میلیارد تومان به بهره برداری می رسد.
پورمحمدی همچنین در خصوص پروژه راه آهن تبریز- میانه گفت: این پروژه ملی به اتمام رسیده و آماده بهره برداری است که در آینده نزدیک با حضور مقام های کشوری افتتاح خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا و ضرورت رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، افتتاح طرح ها در استان تا حد امکان از طریق ویدئوکنفرانس انجام خواهد شد.
وی هفته دولت را فرصت مغتنمی برای ارائه گزارش عملکرد دستگاه‌های اجرایی به مردم دانست و گفت: بر این اساس در طول هفته دولت، معاونان استاندار، فرمانداران و مدیران کل دستگاه‌های اجرایی با حضور در برنامه‌های صداوسیما اقدامات و دستاوردهای دولت را تبیین خواهند کرد.
استاندار آذربایجان شرقی افزود: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفته دولت، آیین‌ فرهنگی غبارروبی مزار شهدا، مراسم گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و دیدار با خانواده شهدا و جانبازان در این هفته در نظر گرفته شده است.
وی از رسانه‌های مکتوب و مجازی استان نیز خواست تا در فرصت هفته دولت، امکان ارائه گزارش اقدامات و تلاش‌های دستگاه‌های دولتی در خدمت به مردم و حل مسائل و مشکلات جامعه را فراهم کنند.
دوم تا نهم شهریور به منظور گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر هفته دولت نام گذاری شده است.
انتهای پیام/

پژوهشیار