آژیر قرمز در تبریز به صدا درآمد؛

آیا هیات فوتبال سند نابودی فوتبال آذربایجان را امضا می‌کند؟

1400/06/02 - 15:16 - کد خبر: 49529
باشگاه علم و ادب

نصر: فوتبال آذربایجان در سالیان گذشته یکی از قطب‌های اصلی ایران بوده و نمایندگان مختلفی در لیگ‌های کشوری داشت ولی در چند سال اخیر تیم‌های این دیار یک به یک در حال نابودی هستند.

به گزارش نصر، فوتبال تبریز که با تراکتور و هواداران پرشورش زبانزد فوتبال جهان شده است، در روزهایی که هواداران نمی‌توانند در کنار تیم خود باشند، دچار بحران بزرگی شده است و تیم آسیایی تراکتور یک به یک بازیکنان شاخص خود را از دست می‌دهد و خبری از اتفاقات مثبت در این تیم نیست.
تراکتور با تغییرات پی در پی مدیریتی و البته ضعف سیاست‌گذاری دچار بدهی ۴۵ میلیارد تومانی و بسته شدن پنجره نقل‌و‌انتقالاتی شده است و برای داشتن تیم قدرتمند در فصل جاری ابتدا باید هزینه یک فصل تیم باید خرج بدهی‌های قبلی شود.
قدیمی‌ترین تیم شمالغرب کشور هم حال روزش فرق زیادی با تراکتور ندارد و این روزها هیچ خبر امیدوار کننده‌ای از ماشین‌سازی به گوش نمی‌رسد و پس از سقوط تحقیرآمیز این تیم در فصل گذشته، هیچ تغییر رویه‌ی در این باشگاه شکل نگرفته است و نه خبری از انتخاب سرمربی و نه ارائه برنامه برای علاقه‌مندان سبزپوشان تبریز است.
وضعیت در لیگ دسته دوم کشور نگران‌کننده‌تر از تراکتور و ماشین‌سازی است و هر دو تیم تبریزی به دنبال فروش سهمیه خود هستند.
علم و ادب تبریز و محتشم تبریز تصمیم به فروش امتیاز خود در لیگ دسته دوم باشگاه‌های کشور گرفته‌اند و آنطور که از خبرها پیداست مشتریان خارج از استان به دنبال خرید امتیاز این دو تیم هستند.
علم و ادب تبریز، تیمی‌که امتیاز تیم شهرداری تبریز را خریده است، پیش از پایان فصل به دنبال فروش امتیاز خود بود و این در حالی است که در سند انتقال امتیاز شهرداری تبریز صراحتاً درج شده این باشگاه حق فروش به خارج از استان آذربایجان‌شرقی را ندارد.
نکته قابل توجه اینکه امتیاز شهرداری تبریز با قراردادی یک میلیاردی خریداری شده است و پس از آبروریزی این تیم در لیگ یک اکنون آبی‌پوشان تبریزی عدد سرسام‌آور ۶ میلیاردی را مطرح می‌کنند تا هیچ شرکتی از استان به دنبال خرید امتیاز این تیم نباشد تا با عدد توافق شده تیم را از آذربایجان‌شرقی خارج نمایند!
به نظر می‌رسد مسئولان نظارتی باید به این معامله مشکوک ورود کرده و امتیاز تیم شهرداری تبریز را که دو سال به بدترین شکل ممکن در اختیار باشگاه علم و ادب تبریز بود، به صاحبان اصلی این تیم یعنی شهرداری تبریز بازگردانند.
در سوی مقابل، تیم محتشم تبریز که با برنامه‌ریزی مدون در سه فصل اخیر مسیر لیگ سه را به لیگ دو طی کرد با افزایش چشم‌گیر هزینه‌ها و عدم حمایت از بخش خصوصی به فکر فروش امتیاز افتاده است.
در این میان هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی که پیش‌تر سند انتقال امتیاز تیم دسته اولی ماشین‌سازی تبریز به نود ارومیه، تیم لیگ برتری فوتسال دبیری تبریز به پارسیان تهران و تیم لیگ یکی گسترش فولاد سهند به پارسه تهران امضا کرده است، آیا سند نابودی فوتبال تبریز را امضا خواهد کرد یا به دنبال حفظ سهمیه‌های فوتبال تبریز که چشم امید فوتبال دوستان تبریزی است، خواهد بود؟
در سالیان اخیر تیم‌های فراوانی از تبریزی با بی‌توجهی مسئولان ورزش آذربایجان‌شرقی یک به یک به مرحله انحلال و نابودی رسیده‌اند که ثمره‌ی آن هم اکنون در فوتبال تبریز قابل مشاهده است.
تیم‌های گسترش فولاد تبریز، شهرداری تبریز، پتروشیمی‌تبریز، مس سونگون ورزقان و ملی‌پوشان تبریز در رشته فوتبال و تیم‌های دبیری تبریز، حلال احمر تبریز، آذرآب تبریز و پتروشیمی‌تبریز در رشته فوتسال به یک باره از جلگه فوتبال و فوتسال استان خارج شده‌اند.

گفتنی است فوتبال آذربایجان‌شرقی برخلاف استان‌های خوزستان، مازنداران، گیلان و … کاملاً مرکزگراست و تنها تیم شهرستانی چند سال اخیر یعنی اوحدی مراغه هم از لیگ سه سقوط و منحل شد.
انتهای پیام/

پژوهشیار