علی جعفری آذر، برنامه خود را جهت تصدی گری شهرداری تبریز ارائه کرد

1400/06/02 - 13:13 - کد خبر: 49513
علی جعفری آذر

نصر: علی جعفری آذر، کاندیدای تصدی گری شهرداری تبریز، برنامه خود را به اعضا شورای اسلامی شهر تبریز در صحن علنی شورا ارائه کرد.

به گزارش نصر، علی جعفری آذر در پاسخ به سوال سید کاظم زعفرانچیلر که پرسید براساس سوابق شما که دبیر کمیته رشوه در دانشگاه بودید آیا مجموعه شهرداری را آلوده به رشوه‌ خواری می‌دانید و اگر میدانید برنامه شما چیست گفت: شهرداری مجموعه بزرگی است، در مقایسه با ماموریت های شهرداری نیروی انسانی کم است. 
وی افزود: دستگاهی به این بزرگی و دارایی های با ارزش به اسم ملک، احتمال هرگونه خطا هست، پس در شهرداری نیز رشوه وجود دارد ولی عناصر پاکدست بیشتر است.
این کاندیدای شهرداری تبریز با بیان اینکه الکترونیکی سازی، اصلاح فرایند، مکانیزه کردن و … از برنامه های من برای اصلاح ساختارها است گفت: نظارت ها نیز باید افزایش یابد.
 جعفری آذر در پاسخ به این سوال که در زمینه محیط زیست، فرونشست آب و خاک، پدافند غیر عامل و فرونشست زمین که می‌تواند موجب فرو ریختن تونل ها و احتمال آلودگی آب ها به نیترات شود گفت: شهرداری از صاحب نظران و متخصصین مملو است، حوزه ایمنی و شهرسازی را در این زمینه بسیج میکنم و پیگیری میکنیم و مشکلات را با صاحب نظران رفع میکنم.
وی در پاسخ به سوال غلامرضا احمدی نایب رییس شورا در حوزه مالی و اقتصادی و ایجاد درآمد پایدارگفت: اگر ۳۰ درصد مسکن مهر را به شهرداری بدهند وشهرداری تبریز واحد پیش ساخته ایجاد کند میتواند درآمد داشته باشد و در دیگر موارد همچون آسفالت و … نیز میتوان با خودکفایی هزینه ها را کاهش داده درآمد ایجاد کرد.
این کاندیدای شهرداری تبریز در پاسخ به این سوال که بر چه اساسی وظیفه شهرداری را خانه سازی می‌دانید درحالی که وظیفه شهرداری رفع خطر است گفت: بر اساس مفاد حقوقی در قانون شهرداری ها.
روح الله رشیدی عضو شورای شهر تبریز نیز در این مورد افزود: ماده ۵۵ بند ۲۱ جزو تکالیف شهرداری است و احداث مسکن ارزان قیمت از این وظایف است.
وی در پاسخ به سوال یاسین بجانی سخنگوی شورای شهر درخصوص نظرخود در زمینه حذف باسمنج از محدوده شهری تبریز گفت: نگاه اصلی باید حفظ حریم اصلی باشد.
این‌کاندیدای شهرداری تبریز با بیان اینکه البته ما باید برنامه‌های شورا را می‌شنیدیم تا بدانیم تا چه حد می‌توانیم برنامه‌های شورا را اجرایی کنیم گفت: فقدان مدیریت واحد شهری باعث شده که تعارضات با منافع مردم و اتلاف هزینه وجود داشته باشد. 
وی افزود: ۲۵۰۰ هکتار بافت‌ فرسوده داریم که جز مسائل مهم شهری است که برای آن برنامه داریم و یکی دیگر از مشکلات فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی است.
وی افزود: طبق برآوردها ۱۸۰۰ دستگاه اتوبوس برای تبریز نیاز است در حالیکه ۷۰۰ دستگاه وجود دارد.
جعفری آذر با بیان اینکه تبریز، یکی از بزرگترین حاشیه‌نشینی هارا داراست و البته این حاشیه دیگر چسبیده به شهر است و با مرکز شهر فقط چند دقیقه فاصله دارد گفت: من از کلمه سکونت گاه غیررسمی بیزارم زیرا این افراد مردم شهر ما هستند و رسمی و غیررسمی ندارد.
وی با بیان اینکه شهردار شهر تبریز منصوب شورا است و باید بیشترین همفکری راهبردی و مستمر را با شورا داشته باشد افزود: تهیه برنامه راهبردی از جمله برنامه‌ها است که شهرداری ریز برنامه برای همه فعالیت‌ها و پروژه‌ها داشته باشد.
این‌کاندیدا با بیان اینکه اگر می‌خواهیم عادلانه حرکت کنیم، باید برنامه راهبردی داشته باشیم گفت: ایجاد خزانه متمرکز برای توسعه عدالت از دیگر برنامه‌های من است.
انتهای پیام/

پژوهشیار