نایب رییس کمیسیون آیین نامه داخلی مجلس:

فاطمی امین در بهبود خودروهای دوگانه سوز و فرسوده بسیار موفق عمل کرد

1400/06/02 - 12:12 - کد خبر: 49505
محمد حسین فرهنگی

نصر: نایب رییس اول کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس عملکرد وزیر پیشنهادی صمت در بهبود خودروهای فرسوده و دوگانه سوز را ستود و ایده‌های وی را سبب پیشرفت این حوزه توصیف کرد.

به گزارش نصر، «محمدحسین فرهنگی» روز سه‌شنبه و در موافقت با برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت گفت: نکاتی که مخالفان درباره وزیر پیشنهادی صمت گفتند، در قالب برخی نگرانی‌ها و پیشنهادها بود و طبیعی است که حتی ممکن است موافق نیز پیشنهادها و نظرات تاکیدی و اصلاحی نسبت به وزیر پیشنهادی داشته باشند.
نایب رییس اول کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس افزود: آقای فاطمی امین علاوه بر داشتن قدرت و توانایی و ایده پردازی، روحیه تحول گرایی، و مهارت‌ های ادراکی دارد و در بخش اجرایی نیز عملکرد قابل توجهی از خود به جا گذاشته است.
وی با اشاره به همکاری های وزیر پیشنهادی صمت با نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد:  وی به رغم اینکه در نهاد ریاست جمهوری ابزارهای مستقیم را نداشت ولی موفق شد از یک موضوعی که سابقه‌ای در آن نداشته یا در حد خیلی اندکی سابقه داشته است، مانند حوزه های خودروهای دوگانه سوز، این موضوع از از حد صفر به یک میلیون خودرو برساند. همچنین در وزارت صمت نیز مدیریت بخش‌های مختلف را داشته است که از بیان جزئیات آن می‌گذرم.
نماینده مردم تبریز با اشاره به نوسازی ناوگان فرسوده خودرو توسط وزیر پیشنهادی صمت گفت: همچنین وی درآستان قدس رضوی نیز اقدامات تحول گرایانه خوبی را به مرحله اجرا رسانده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال شرکت دانش بنیان موفقی را با وجود مخالفت ساختار سنتی، راه اندازی کرده و با استفاده از بسیج بخش غیردولتی و منفک از آستان قدس در زمینه زنجیره تامین و فعال کردن بخش های اقتصادی گام بردارد. این تفکر وی سبب شد تا درآمد ۳ میلیاردی  در مدت زمان مشخصی به بیش از ۳۰ میلیارد تومان افزایش یابد که نشانه توانایی ایشان در اجرا و  پیشبرد اهداف در حوزه های مختلف است.
فرهنگی با اشاره به برنامه های وزیر پیشنهادی صمت تصریح کرد: ایشان یک نموداری از برنامه های خود به کمیسیون ها ارائه کرد که دارای برنامه های زمان بندی شده با اعداد و ارقام است و کاملا مشخص شده که تا پایان ۱۴۰۰ چه اقدامی قرار است صورت بگیرد.
این نماینده مجلس تصرح کرد: افق سال های آینده وزیر پیشنهادی صمت مشخص است. همچنین درباره تامین نیازهای ضروری نیز مقرر شده با همکاری آقای ساداتی نژاد، اقلام ضروری را به دست مردم برسانند.
وی خاطرنشان کرد:  ۱۹۴ نفر از نمایندگانی با برنامه های وزیر پیشنهادی صمت موافقت و برای این موافقت ثبت نام کردند.
انتهای پیام/

پژوهشیار