خبر/

کمیسیون اجتماعی برنامه‌ها و صلاحیت وزیر پیشنهادی کار را تایید کرد

1400/06/01 - 10:48 - کد خبر: 49448
مجید انصاری

نصر: سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با قرائت گزارش کمیسیون متبوع خود در جلسه علنی مجلس نگاه این کمیسیون به برنامه ها و صلاحیت حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش نصر، «مجیدانصاری» سخنگوی کمیسیون اجتماعی امروز دوشنبه و در جریان بررسی صلاحیت و برنامه های حجت الله عبدالملکی وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی گزارش کمیسیون متبوع خود را قرائت کرد.
 وی گفت: آینده نگری، سنجش محوری، توجه به زمان بندی از جمله مواردی بود که درباره وزیر پیشنهادی تعاون، کار و امور اجتماعی  در جلسات با وزیر پیشنهادی مطرح شده و ابهامات نیز بیان و سوالات نمایندگان نیز در این باره عنوان شد و پاسخ های وزیر پیشنهادی نیز دریافت گردید.
سخنگوی کمیسیون اجتماعی اضافه کرد: همچنین مدرک حجت عبدالملکی از  وزارت علوم، تحقیقات و فناوری استعلام و تایید شد.در برنامه‌های ایشان تقویت سرمایه با استفاده از جوانان متخصص انقلابی، ایجاد نظام شایسته گزینی، فسادستیزی و مقابله با رانت، کنار زدن افراد غیرمتخصص و استفاده از نیروهای متخصص انقلابی در بخش‌ها و مناطق مختلف دیده می‌شود.
نماینده مردم ممسنی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رسیدگی به موضوعات ارجاعی از کمیسیون، ایجادساز و کار برای تعاملات منطقه‌ای و تشکیل جلسات ماهانه با مجمع نمایندگان استان برای حل و فصل مشکلات آنها از جمله مواردی است که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی وجود دارد.
وی تاکید کرد: ایجاد ستادی برای انتصاب مدیران در وزارتخانه در سطح معاونان وزیر، ایجاد ساز و کار و منسجم برای ارزیابی دقیق اشخاصی که در پست‌های مدیریتی وزارتخانه حضور دارند، هوشمند سازی، شفافیت و ایجاد نظام اطلاعات و سامانه‌های مرتبط و ایجاد سامانه اشتغال ایرانیان، ایجاد آمایش در حوزه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی با رعایت صرفه و صلاح اقتصادی از دیگر مواردی است که وزیر پیشنهادی در برنامه خود گنجانده است.
انصاری درباره میزان تطابق برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی، اظهارداشت: مقایسه برنامه‌های وزیر پیشنهادی با اسناد بالادستی حکایت از آن دارد که ۳۶ درصد برنامه‌های پیشنهادی با احکام مذکور منطبق و ۵۰ درصد همسو است. با این حال از ۱۳ درصد اهداف بالادستی در این برنامه ذکری به میان نیامده و همچنین با دو حکم قانون برنامه ششم توسعه معادل یک درصد مغایرت دارد.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به موارد مطروحه و بررسی عمومی برنامه وزیر پیشنهادی و انطباق برنامه‌های ایشان با اسناد بالادستی، کمیسیون اجتماعی  برنامه‌های وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی را مثبت ارزیابی می‌کند.
انتهای پیام/

پژوهشیار